فرانسه تجهیزات نظامی بیشتری به ارمنستان می فرستد، وزیر دفاع کشورها وارد ایروان می شود


پاریس – وزیر دفاع فرانسه، سباستین لکورنو، روز پنجشنبه به ایروان پرواز کرد، زیرا گزارش شده است که ارمنستان تجهیزات نظامی فرانسوی را دریافت کرده است که اکتبر گذشته توسط این کشور به دست آورده بود.

قراردادی که در آن زمان توسط وزارت دفاع ارمنستان و گروه دفاعی فرانسوی Thales امضا شد، خواستار فروش سه سیستم راداری پیشرفته به این کشور قفقاز جنوبی بود. لکورنو و سورن پاپیکیان همتای ارمنی اش در مراسم امضای قرارداد در پاریس شرکت کردند.

رادارهای GM200 می توانند به طور همزمان چندین هواپیمای جنگی، پهپاد و حتی راکت را در شعاع 250 کیلومتری شناسایی و ردیابی کنند و به واحدهای پدافند هوایی اجازه دهند چنین اهدافی را مورد اصابت قرار دهند. فرانسه یک سال پیش دو سیستم از این قبیل را به اوکراین عرضه کرد.

روزنامه فرانسوی فیگارو و خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که این سه رادار و همچنین تجهیزات دید در شب فرانسوی روز پنجشنبه به ارمنستان ارسال خواهند شد. وزارت دفاع ارمنستان از اظهار نظر در مورد این گزارش ها خودداری کرد.

لکورنو روز چهارشنبه بر ویژگی «صرفاً دفاعی» این تجهیزات و سایر تجهیزات تسلیحاتی فرانسوی تأکید کرد. او در اشاره ای آشکار به خطر حمله آذربایجان به این کشور به شبکه تلویزیونی RTL فرانسه گفت که ارمنستان با “چالش های امنیتی بزرگی” مواجه است.

لکورنو یک روز پس از دیدار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پاریس، پیش از مراسم رسمی ملاقات میساک منوچیان، قهرمان ارمنی قومی مقاومت فرانسه در برابر اشغال نازی ها، در پانتئون ملی به ارمنستان رفت.

مکرون در ابتدای این نشست گفت: ما به همکاری دفاعی خود با ارمنستان ادامه خواهیم داد. وی از آذربایجان خواست صراحتاً مرزهای ارمنستان را به رسمیت بشناسد و جمعیت آواره قره باغ کوهستانی را قادر سازد “آزادانه و سریع” به سرزمین خود بازگردند.

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه (راست) و همتای ارمنی اش سورن پاپیکیان توافقنامه ای را در پاریس امضا کردند، 23 اکتبر 2023

لکورنو و پاپیکیان قرار است روز جمعه با هم دیدار کنند. آندرانیک کوچاریان، رئیس کمیته دفاع و امنیت پارلمان ارمنستان، احتمال امضای توافق‌های بیشتر بین فرانسه و ارمنستان را در نتیجه مذاکرات آنها رد نکرد.

کوچاریان به سرویس ارمنی رادیو آزادی گفت: «ارمنستان به دنبال دستیابی به سلاح های با کیفیت بسیار بالا از منابع متعدد است.

این دو وزیر در ماه اکتبر “نامه ای از قصد” در مورد تحویل آینده موشک های زمین به هوای کوتاه برد فرانسوی به ارمنستان امضا کردند. پس از آن مشخص شد که فرانسه همچنین در مجموع 50 نفربر زرهی را تامین خواهد کرد. اولین دسته از 24 وسیله نقلیه Bastion که ظاهراً عازم ارمنستان بودند در ماه دسامبر در بندر پوتی گرجستان مشاهده شد.

کوچاریان همچنین بر اهمیت تعهد فرانسه برای آموزش پرسنل نظامی ارمنی تاکید کرد. به گزارش فیگارو و خبرگزاری فرانسه، ارتش فرانسه امسال سه «دوره آموزشی رزمی در کوهستان» برای آنها برگزار خواهد کرد.





Source link

پیمایش به بالا