وزیر خارجه میرزویان پروژه “چهارراه صلح” ارمنستان را در مجمع دیپلماسی آنتالیا ارائه می دهد


آنتالیا – آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان، پروژه «تقاطع صلح» ارمنستان را در مجمع دیپلماسی آنتالیا معرفی کرد.

آرارات میرزویان در میزگرد «تجارت بین‌المللی، اتصال و وابستگی متقابل» در انجمن دیپلماسی آنتالیا شرکت کرد.

میرزویان در سخنان خود تاکید کرد که ارمنستان کشوری محصور در خشکی است و اهمیت وابستگی متقابل، ترانزیت تجاری بین المللی و تعمیق روابط بین مردم را به خوبی درک می کند.

ما فقط چهار همسایه داریم و فقط دو مرز باز است. مرزها با سایر کشورها همچنان بسته است. وزیر امور خارجه در سخنرانی خود گفت: ما در حال مذاکره با هر دو همسایه برای باز کردن مرزها و برقراری روابط عادی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع علاوه بر جنبه اقتصادی، مولفه سیاسی نیز دارد و این رابطه که از نظر اقتصادی نیز سودمند است، عامل مهمی در صلح پایدار است. میرزویان تاکید کرد که این امر در قفقاز جنوبی نیز صدق می کند.

برای نشان دادن آمادگی ارمنستان، برنامه «تقاطع صلح» را آغاز کرده ایم. ما این برنامه را نه تنها به عنوان یک ابزار اقتصادی بلکه به عنوان یک عامل بالقوه برای صلح می دانیم.

میرزویان اصول زیربنای طرح «تقاطع صلح» را ارائه کرد. وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: زیرساخت هایی که رفع انسداد می شود باید تحت حاکمیت کشورهایی باشد که از قلمرو آنها عبور می کنند.

همه زیرساخت‌ها باید در چارچوب قوانین ملی کشورها عمل کنند، البته با در نظر گرفتن ساده‌سازی رویه‌ها. ما در قرن 21 زندگی می کنیم. ما به رویه های ساده نیاز داریم. راه حل های مدرن وجود دارد، فن آوری های مدرن وجود دارد. آرارات میرزویان وزیر امور خارجه گفت: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، همیشه می‌توانیم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم.





Source link

پیمایش به بالا