پاریس اعلام کرد که فرانسه به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد



استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه گفت که فرانسه به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه در ایستگاه رادیویی فرانس اینتر اطمینان داد: “فرانسوی ها به خاطر اوکراین نمی میرند، ما برای انجام عملیات نظامی نیرو نمی فرستیم، زیرا چارچوب هایی ایجاد شده است تا روسیه بدون جنگ با روسیه پیروز نشود.”

سژورن افزود: “و در این چارچوب، همانطور که رئیس جمهور جمهوری گفت، هیچ چیز مستثنی نیست.”

وی اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه امکان اعزام نیروهای نظامی به اوکراین را نمی توان منتفی دانست، این گونه تفسیر کرد. سژورن تاکید کرد که تمام تلاش فرانسه برای اجتناب از جنگ است نه افزایش نگرانی فرانسوی ها.

پس از کنفرانس بین‌المللی پاریس که در 26 فوریه برگزار شد، ماکرون گفت که «در حال حاضر هیچ اتفاق نظری در مورد اعزام نیرو به اوکراین وجود ندارد، اما هیچ چیز نباید در آینده کنار گذاشته شود».

این اظهارات ماکرون واکنش منفی و سردرگمی را در فرانسه و عرصه بین المللی به همراه داشت. واشنگتن خاطرنشان کرد که چنین طرحی مورد بحث قرار نمی گیرد. همین موضوع در بروکسل نیز گزارش شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف قصد اعزام واحدهای رزمی به اوکراین را ندارد. سازمان ملل متحد از سیاستمداران جهان خواسته است تا از چنین لفاظی هایی که می تواند وضعیت اطراف اوکراین را بدتر کند، اجتناب کنند.

سباستین لکورنو، وزیر نیروهای مسلح فرانسه تاکید کرد که سخنرانی ماکرون به معنای تشدید خصومت ها و مشارکت فرانسه در آنها نیست، بلکه به معنای حمایت نظامی از کی یف است، مانند آموزش ارتش اوکراین یا افزایش کمک به اوکراین در مین زدایی.



Source link

پیمایش به بالا