آمادگی ارمنستان برای باز کردن همه راه ها بر اساس اصول حاکمیت و تمامیت ارضی • MassisPost


نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز چهارشنبه تاکید کرد که ارمنستان باید بر هر جاده یا راه آهنی که آذربایجان را از طریق خاک ارمنستان به منطقه نخجوان وصل می کند، کنترل کامل داشته باشد.

پاشینیان اعلام کرد که ارمنستان آماده است تا با همان شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان می دهد، چنین خطوط حمل و نقلی را برای نخجوان باز کند.

علاوه بر این، ما برخی از ساده‌سازی‌ها را رد نمی‌کنیم [border] او در اجلاس جهانی ارمنستان که در ایروان برگزار شد، گفت.

نخست وزیر تاکید کرد که این به هیچ وجه نباید حاکمیت یا تمامیت ارضی ارمنستان را به خطر بیندازد.

پاشینیان به پروژه چهارراه صلح اشاره کرد که به گفته وی نشان دهنده آمادگی ارمنستان برای بازکردن تمام جاده های ممکن از طریق خاک این کشور است.

ما آماده هستیم تا جاده های خود را از طریق سیونیک، تاووش، گغارکونیک، وایوتس دزور و تمام نقاط ممکن فراهم کنیم. اما بر اساس چه اصولی؟ جاده ها باید بدون دور زدن، تضعیف یا زیر پا گذاشتن حاکمیت، تمامیت ارضی و صلاحیت جمهوری ارمنستان، مانند همه کشورهای جهان، کار کنند.

زمانی که ما در مورد باز کردن ارتباطات منطقه ای بحث کردیم، واکنش آذربایجان این بود که “بسیار خوب، اگر ارمنستان آن را نمی خواهد، ما این پروژه را از طریق خاک ایران اجرا خواهیم کرد.” اول، من می خواهم یک بار دیگر رسماً اعلام کنم که ارمنستان می خواهد و آماده است تا با همان شرایطی که ایران انجام می دهد، همان عبور را تضمین کند. علاوه بر این، ما برخی از ساده‌سازی رویه‌ها را منتفی نمی‌دانیم و به این موضوع با روحیه متقابل نگاه می‌کنیم.»





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا