اخراج ارامنه ارتشاخ آخرین مرحله سیاست پاکسازی قومی آذربایجان است • MassisPost


ایروان – یک سال پیش، در 19 سپتامبر، کل جمعیت بومی قره باغ کوهستانی، بیش از 115000 ارمنی، در عرض چند روز به دلیل حمله نظامی آذربایجان مجبور به ترک خانه های خود شدند.

این اخراج، که نمایانگر مرحله نهایی سیاست پاکسازی قومی آذربایجان بود، در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در حالی رخ داد که جامعه بین المللی بار دیگر در مورد ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز منازعه، ثبات و توسعه بحث کرد. در بیانیه وزارت خارجه ارمنستان آمده است: استفاده از زور و نقض هنجارهای بین المللی و حقوق بشر در نقاط مختلف جهان نیز محکوم شد.

به گفته این وزارتخانه، «در طول سال گذشته، دولت ارمنستان با حمایت شرکای بین‌المللی، تمام اقدامات لازم را برای رفع نیازهای فوری و میان‌مدت ارامنه آواره از قره باغ کوهستانی و توسعه برنامه‌های بلندمدت انجام داده است. برای آنها.”

گفت‌وگوهای سطح بالای مجمع عمومی سازمان ملل هفته آینده در نیویورک از سر گرفته می‌شود. وقایع سال گذشته نیاز مبرم به ثبات بین‌المللی و اجرای ایده‌ها و اقداماتی را که موجب ارتقای صلح می‌شود، برجسته می‌کند.

موضع جمهوری ارمنستان در مورد تضمین ثبات در قفقاز جنوبی روشن است: ایجاد صلح زودهنگام و روابط مبتنی بر احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، توسعه پایدار در منطقه، ارتباط متقابل موثر و تضمین رفاه. ما از همه ذینفعان انتظار اراده سیاسی لازم و نشان دادن تعهد به دستور کار صلح را داریم، بنابراین فرصت را برای زنده کردن این چشم انداز و ایجاد محیطی مساعد برای آینده ای پایدارتر و با عزت برای نسل ها از دست نمی دهیم. وزارت به این نتیجه رسید.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا