ارمنستان و قبرس برای تعمیق همکاری در دفاع و امنیت • MassisPost


ایروان – سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان روز چهارشنبه گفت: بین ارمنستان و قبرس پتانسیل های دست نخورده زیادی در حوزه دفاعی وجود دارد که این کشورها به طور مشترک در آینده نزدیک محقق خواهند شد.

پاپیکیان در نشست خبری با واسیلیس پالماس گفت: سفر وزیر دفاع قبرس به ایروان بهترین گواه بر سطح بالای روابط نظامی – سیاسی دو کشور است.

به گفته وی، دوستی صمیمانه و جامعه فرهنگی مردم ارمنی و قبرس، مشروط به پیوندهای مذهبی، فرهنگی و دوستانه، سابقه ای چند صد ساله دارد.

بنابراین، قبرس و ارمنستان نه تنها دوستان خوبی هستند، بلکه متحدان طبیعی نیز هستند. این سفر یکی از گام‌های مهم برای تبدیل روابط دوستانه به روابط قوی بین‌المللی است.

پاپیکیان گزارش داد که با پالماس در مورد مسائل توسعه همکاری دفاعی و امنیتی گفتگوهای اساسی انجام داده است.

ما متقابلاً تأیید کرده‌ایم که اگرچه همکاری ارمنستان و قبرس در بخش دفاعی در سطح نسبتاً بالایی است و در سال‌های اخیر به طور پویا در حال توسعه بوده است، اما همچنان پتانسیل‌های بکر و بزرگی داریم که در آینده نزدیک به آن پی خواهیم برد. همکاری ارمنستان و قبرس با هدف توسعه توان دفاعی دو کشور، تقویت امنیت و حاکمیت کشورهای ما و همچنین ارتقای ثبات منطقه ای و بین المللی است.

پاپیکیان همچنین از قالب سه جانبه همکاری بین ارمنستان، قبرس و یونان بر اساس اجرای اهداف مشترک کشورهای دارای ارزش های مشابه و همچنین آمادگی برای مقابله با چالش های موجود بسیار قدردانی کرد.

پالماس به نوبه خود اظهار داشت که مشارکت ارمنی و قبرس شامل دیدارهای متقابل پرسنل نظامی، تمرینات نظامی مشترک و همچنین خریدهای دفاعی است.

به لطف این فرمت، همکاری بین نیروهای مسلح ما حتی قوی تر شده است. در عین حال، احترام و درک متقابل توسعه یافته است. پالماس خطاب به همکارش گفت: من برای روابطمان ارزش زیادی قائل هستم.

پالماس گفت که قبرس از تمامیت ارضی، حاکمیت و نقض ناپذیری مرزهای جمهوری ارمنستان حمایت می کند.

پالماس در ایروان گفت: «یافتن قالبی از ثبات و صلح پایدار برای همه ما بسیار مهم است.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا