ایالات متحده به کمک به ارمنستان در ترویج اصلاحات دموکراتیک ادامه می دهد • MassisPost


جاشوا هاک معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در ایروان گفت که ایالات متحده آماده ادامه کمک به ارمنستان در پیشبرد اصلاحات دموکراتیک است.

نخست وزیر بر ماهیت پویای روابط ارمنستان و ایالات متحده تاکید کرد و بر اهمیت حمایت ایالات متحده در اجرای اصلاحات نهادی در این کشور تاکید کرد.

پاشینیان بر لزوم اجرای برنامه های هدفمند در ارمنستان با حمایت آمریکا به ویژه در زمینه بهبود زیرساخت ها تاکید کرد.

هاک بر آمادگی ایالات متحده برای ادامه حمایت از اصلاحات دموکراتیک ارمنستان تاکید کرد و خاطرنشان کرد که گسترش برنامه ها و افزایش بودجه از سوی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در راستای این هدف است.

دو طرف همچنین در مورد توافقات به دست آمده در نشست عالی رتبه ارمنستان، اتحادیه اروپا و آمریکا که در ماه آوریل در بروکسل برگزار شد و پیشرفت اجرای آنها گفتگو کردند.

در این گفتگو موضوعات مربوط به مذاکرات پیمان صلح بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین پروژه “چهارراه صلح” دولت ارمنستان مورد بحث قرار گرفت. در این زمینه، نخست وزیر پاشینیان بر تعهد ارمنستان به دستور کار صلح و تضمین ثبات منطقه تاکید کرد.

لویی بونو، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان، هاک را همراهی می کرد. آنها روز پنجشنبه با آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز دیدار کردند.

بر اساس بازخوانی وزارت امور خارجه ارمنستان از این نشست، میرزویان بر اهمیت پیشنهاد ایروان برای امضای توافقنامه صلح موقت با باکو که اختلافات باقی مانده را حذف می کند، تاکید کرد. وی همچنین به موانع ساختگی چنین ترتیبی اشاره کرد که بارها توسط طرف آذربایجانی رد شده است.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا