تاکید نخست وزیران ارمنستان و گرجستان بر اهمیت روابط استراتژیک بین دو کشور • MassisPost


تفلیس – نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، ایراکلی کوباخیدزه، همتای گرجستانی خود را در جریان گفتگوهای جاری در مورد پیمان صلح بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین روند تحدید حدود مرزها قرار داد.

دو رهبر در سفر رسمی نخست وزیر پاشینیان به گرجستان در تفلیس با یکدیگر دیدار کردند. ایراکلی کوباخیدزه بر اهمیت توسعه مداوم روابط استراتژیک بین ارمنستان و گرجستان در همه بخش ها تاکید کرد. نخست وزیر گرجستان بر اهمیت همکاری های تجاری و اقتصادی، گسترش روابط تجاری و توسعه زیرساخت ها بین دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر پاشینیان با ابراز قدردانی از مهمان نوازی گرم خاطرنشان کرد که فراوانی دیدارهای متقابل در سطح بالا نشان دهنده علاقه هر دو دولت به گسترش و تقویت همکاری های چندجانبه است. وی همچنین بر تمایل ارمنستان برای همکاری استراتژیک با گرجستان تاکید کرد و بر پروژه های مشترک در بخش هایی مانند اقتصاد، انرژی، گردشگری، آموزش و فرهنگ تاکید کرد.

هر دو طرف تمایل خود را برای ادامه بحث در مورد پروژه های توسعه زیرساختی مشترک، که به همکاری های منطقه ای گسترده تر نیز کمک خواهد کرد، ابراز کردند.

در این دیدار، پاشینیان، نخست وزیر، جزئیات بیشتری در مورد مذاکرات پیمان صلح بین ارمنستان و آذربایجان و همچنین روند تحدید حدود مرزها ارائه کرد. ایراکلی کوباخیدزه از پیشرفت به سوی صلح استقبال کرد و بر اهمیت برقراری و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد. وی بار دیگر بر آمادگی گرجستان برای حمایت از عادی سازی روابط بین دو کشور همسایه تاکید کرد.

کوباخیدزه با بیان اینکه گرجستان از صلح و ثبات در قفقاز جنوبی حمایت می کند، افزود: «تلاش های ما به ویژه در رسیدگی به چالش های موجود در منطقه ادامه خواهد داشت. گرجستان از پیشرفت مثبت در حل و فصل مناقشه بین آذربایجان و ارمنستان استقبال می کند و ما آماده ایم تا در محدوده توان خود به ثبات منطقه ای کمک کنیم.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا