جمع آوری امضاها در CP ادامه دارد ، میناسیان به ابتکار اخراج خود پاسخ نمی دهد



گریگور میناسیان وزیر دادگستری برای دومین روز است که به ابتکار حاکم «قرارداد مدنی» در خصوص برکناری خود پاسخی نداده است. وی امروز بلافاصله پس از جلسه دولت بدون توجه به اینکه ترجیح داد با خبرنگاران ملاقات نکند ساختمان را ترک کرد.

و در «قرارداد مدنی» برای چند روز یک جمع آوری امضا وجود دارد. یکی از نویسندگان ابتکار به نقل از آزادی، آرپی داوویان، نماینده مجلس است، اما او روز دومی است که در مجلس حضور ندارد و پاسخگوی تماس ها نیست. یکی دیگر از نویسندگان، لوسین بدالیان، ادعا می کند که او هیچ ارتباطی با جمع آوری امضا ندارد، اما پنهان نمی کند که از کار گریگور میناسیان ناراضی است.

بدلیان به «آزاتوتیون» گفت: البته من آغازگر جمع آوری امضا نیستم.

چه کسانی تاکنون به طومار بحث برکناری وزیر دادگستری از «قرارداد مدنی» پیوسته اند؟ دو روز است که به این سوال پاسخ روشنی داده نشده است. منبع آزادی که نخواست نامش فاش شود، گفت که لوسینه بدالیان، نارک زینالیان، اما پالیان، هاسمیک هاکوبیان، آرسن توروسیان، ولادیمیر واردانیان، آندرانیک کوچاریان و همچنین گاگیک ملکونیان به این طومار پیوستند. علاوه بر این، گاگیک ملکونیان امروز برعکس آن را تضمین کرد.

نمایندگان دولت از چه چیزی ناراضی هستند؟ اعضای حزب کمونیست تنها در مورد سیاست پرسنلی گریگور میناسیان به تندی صحبت می کنند. رئیس کمیسیون دفاع که امروز در پاسخ به سوال «آزادی» مبنی بر پیوستن به جمع امضاها بود، کتمان نکرد که از سیاست پرسنلی وزیر میناسیان نیز راضی نیست.

آندرانیک کوچاریان در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع می تواند دلیل بر عزل وزیر باشد، گفت: فکر می کنم انتصاب اشتباهی در ندامتگاه صورت گرفته است، همین. – “همه چیز ممکن است.”

کوچاریان از انتصاب امباکوم گریگوریان، بازپرس پرونده اول مارس، به عنوان رئیس سازمان کیفری وزارت دادگستری حدود ده ماه پیش ناراضی است. و اگرچه نخست وزیر نیکول پاشینیان تصمیم به انتصاب او گرفت، رئیس کمیته دفاع همچنان از گریگور میناسیان انتقاد می کند.

انتصاب دیگر که بی سر و صدا انجام نشد، سیروارد گورگیان معاون وزیر دادگستری است که سال ها پیش در مراسم معرفی کتاب رابرت کوچاریان رئیس جمهور دوم شرکت کرد و در حالی که کتاب کوچاریان را در دست داشت از او عکس گرفته شد. در این مورد، نخست وزیر تصمیم گیرنده است، اما میناسیان هدف انتقاد است.

در کنار این انتصابات، چه چیز دیگری باعث نارضایتی اعضای حزب کمونیست شد؟ ارزیابی کار میناسیان برای گاگیک ملکونیان آسان نیست، معاون دلایل خود را داشت. – “من با او کار نمی کنم.”

یک هفته پیش در جلسه حزب، زمانی که آرپی داوویان و لوسین بدالیان در مورد مسائل مربوط به فساد و سیاست پرسنلی سخنرانی کردند، گریگور میناسیان وزیر دادگستری نیز مورد اشاره اعضای حزب کمونیست چین قرار گرفت.

گئورگ پاپویان، نایب رئیس حزب که در آن جلسه حضور داشت، امروز مدعی شد که از بحث برکناری میناسیان از مطبوعات مطلع شده است. اما پاپویان تنها کسی بود که در مورد کار میناسیان نظر مثبت داد. – «فکر می کنم برآورد خوبی دارم

هنوز دو سال از دوران تصدی گریگور میناسیان 40 ساله نگذشته است. مشخص نیست برای بررسی موضوع برکناری وی در فراکسیون به امضای چند نماینده نیاز است.

در پایان مشخص شد که سیروارد گورگیان از سمت معاون وزیر دادگستری استعفا داد. «اعتصاب‌ها بر هوش پیروز شدند. امروز استعفای خود را از معاونت وزیر دادگستری تقدیم کردم. […] من بار دیگر از نخست وزیر نیکول پاشینیان به خاطر اعتماد بزرگی که به من نشان داد تشکر می کنم. متاسفم که مورد حمله افراد خشمگین از هر دو قطب سیاسی قرار گرفتم.”

وزیر در همین شبکه اجتماعی به آن پست پاسخ داد. – «در روزهای اخیر بارها از خانم گئورگیان خواستم استعفا ندهد. متأسفانه تمام درخواست های من را رد کرد. حیف است که در اثر حملات بسیار ناعادلانه و کوچک افراد، وزارتخانه و دستگاه دولتی ما یک متخصص و مدیر واقعاً ارزشمند را از دست داد.»

میناسیان معتقد است که «بهترین مظهر پارلمانتاریسم، پاسخگویی سیاسی در قبال این گونه دسیسه ها خواهد بود».





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا