شهردار کاپان پرونده جنایی مربوط به خود را سیاسی می داند


شهردار کاپان که از شرکت پدرش خریدهای اجتماعی انجام داده است، پرونده جنایی مربوط به او را سیاسی می داند و آن را به مهمان نوازی گرم اسقف اعظم باگرات گالستانیان که خواستار استعفای نخست وزیر است مرتبط می داند.

وی ادامه داد: به نظر من، بله، روندهای سیاسی در اینجا امکان پذیر است، زیرا بلافاصله پس از 1-2 ماه، رسیدگی کیفری آغاز می شود و پس از آن تحولات خاصی در ارتباط با سایر فرآیندهای «نوروگشین» کاپان وجود دارد. یک پرونده کیفری دیگر به طور جداگانه آغاز می شود. شهردار گفت: بله، من روندهای سیاسی را ممکن می دانم.

مجریان قانون هنوز جزییات این پرونده را فاش نمی کنند، به ادعای رئیس جامعه کپان درباره زمینه سیاسی رسیدگی نمی کنند و مسئولان بارها اعلام کرده اند که در مراحل قانونی دخالت نمی کنند.

گئورگ پارسیان در گفت و گو با «آزاتوتیون» گفت: ماموران نیروی انتظامی با ارائه پرونده کیفری و ضبط اسناد و مدارک اقدام کردند. این پرونده با عنوان جواز تخلف در هنگام خرید با استفاده از اختیارات رسمی یا رسمی، خریدهای ساخت و ساز را از شرکت نورگ‌شین متعلق به خانواده پارسیان انجام داده است.

خود شهردار منکر این نیست که شرکتی که از سال 1377 شروع به فعالیت کرده است، در مناقصات اعلام شده از سوی جامعه شرکت کرده، برنده شده و در برخی موارد نیز شکست خورده است، اما تاکید دارد که همه چیز در محدوده قانون تدارکات انجام شده است.

بسیاری از سازمان‌های ساختمانی در فرآیندهای تدارکاتی شرکت می‌کنند و در مناقصه‌های شهرداری کاپان شرکت می‌کنند و با بسیاری از سازمان‌های ساختمانی از جمله شرکت نوروگ‌شین کاپان قرارداد بسته‌اند. وی گفت: شهرداری کاپان خریدهای کلانی را در حوزه شهرسازی انجام می دهد.

هنوز هیچ متهمی در این پرونده وجود ندارد و شهردار عجله می کند که هیچ منعی برای شرکت پدرش در خرید وجود ندارد. تعارض منافع در قانون تدارکات فقط از نظر کمیته ارزیابی پیشنهادات ذکر شده است. بر اساس آن عضو کمیته ارزیابی یا دبیر دارای تعارض منافع نباید در ارزیابی شرکت کند. پارسیان اصرار داشت که عضو کمیسیون نیست و در این روند شرکت نکرده است.

واروژان هوکتانیان تاکید می کند که نیاز به تشدید قانون وجود دارد

واروژان هوکتانیان

واروژان هوکتانیان

واروژان هوکتانیان، رئیس برنامه های مرکز مبارزه با فساد «شفافیت بین الملل» این موضوع را راه حلی برای این موضوع نمی داند.

«طبق قانون تدارکات از نظر حقوقی برای آن پرونده همه چیز درست است، اولاً اگر در کمیته ارزیابی نبوده باشد. واروژان هوکتانیان گفت: معمولاً رئیس کارفرما عضو کمیته ارزیابی مناقصه نیست.

هوکتانیان تاکید می کند که نیاز به تشدید قانون وجود دارد، در غیر این صورت کاپان و همچنین سایر جوامع به خرید از نزدیکان مسئولان ادامه می دهند و ادعا می کنند که آنها قانون را زیر پا نگذاشته اند.

وی گفت: مشخص است که اگر اعضای کمیته همه کارمندان شهرداری بودند، از شهردار اطاعت می کنند، اما به طور رسمی چون شهردار عضوی از کمیته نیست، می توانند هر کاری بخواهند انجام دهند.

طبق اسناد، گورگ پارسیان واقعاً ربطی به شرکت پدرش ندارد. هوکتانیان تاکید می کند که قانون باید به گونه ای عمل کند که در تعیین نتایج مناقصه ها فاکتور اشخاص مرتبط در نظر گرفته شود.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا