قضات CC برای سومین روز در اتاق مشورت هستند تا در مورد آیین نامه مرزبندی تصمیم گیری کنند.



9 قاضی دادگاه قانون اساسی برای سومین روز در سالن کنفرانس مشغول رایزنی هستند تصمیمآیا ارمنی آذربایجانی است؟ مقررات مرزبندی آیا با قانون اساسی مطابقت دارد یا خیر؟

به گفته مقامات ارمنستان، پس از تصویب داخلی این آیین نامه در ایروان و باکو، کمیسیون های تعیین مرز حدود 1000 کیلومتر مرز را ادامه خواهند داد.

وردان پوقوسیان، کارشناس قانون اساسی گفت: «در اتاق مشورت می توان درباره بخش متن بحث های مفصلی داشت.

پوقوسیان در اینجا مشکلی نمی بیند، محدودیت زمانی برای اقامت در اتاق مشاوره وجود ندارد. همچنین طبیعی است که داوران پس از امتحان کتبی که فقط چند ساعت طول می کشد، چند روز را در اتاق کنفرانس بگذرانند. این در واقع به این معنی است که اکثر قضات به توافق رسیده اند و به همین دلیل به اتاق کنفرانس رفته اند و در آنجا در حال بحث در مورد بخش استدلال تصمیم هستند.

وی بیان کرد: زمانی که موضوع، پروژه تصمیم‌گیری از بلوغ خاصی برخوردار است و در هر صورت قسمت پایانی آن از قبل مشخص است، پس از آن به اتاق مشاوره می‌روند و در آنجا کار مفصل و متنی را انجام می‌دهند. .

کارشناس قانون اساسی درباره این قانون توضیح می دهد که بر اساس آن قبل از شروع دادگاه، قضات گزارش دهنده که با محتوای درخواست آشنا می شوند، تصمیمی را تهیه می کنند و سپس به سایر قضات ارائه می کنند. دومی ها از قبل با دیدگاه خود به جلسه می آیند. حضور داوران برای سومین روز در اتاق کنفرانس به این معنی است که هنوز جزئیات و عباراتی وجود دارد که هنوز بر سر آنها توافق نشده است.

«در مورد کل این متن، کسانی که موافق قانون اساسی شناخته شدن این آیین نامه هستند، همه آن افراد نیز باید موافق باشند که این یا آن ماده دقیقاً آن عبارت را داشته باشد. به هر حال، آنها باید آنچه را که قانون اساسی مطابقت دارد، توجیه کنند.»

ارمنستان و آذربایجان با هم سند را امضا کرد در 30 آگوست. بر اساس آن، ایروان و باکو بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 بر اجرای تحدید حدود مرزی توافق کردند، اما این توافق نهایی نیست. در این آیین نامه آمده است که این امکان وجود دارد که در آینده پس از تصویب توافقنامه صلح، روند بر اساس اصول دیگر پیش برود.

این سند فعالیت مشترک کمیسیون های ارمنستان و آذربایجان را تنظیم می کند و دارای 7 ماده است. بر اساس آن، طرفین می‌توانند با کارشناسان برای تعیین مرز، تبادل مواد نقشه‌کشی و ژئودزی، عکس‌برداری، تدوین و اتخاذ دستورالعمل‌هایی برای رویه کار مشترک، ایجاد نقشه مرزبندی، انجام کارهای مرزبندی در بخش‌های جداگانه مرزی در حین تعیین مرز، اقدام کنند. شرح گذر از مرز را تنظیم می کند که تا پایان مراحل تعیین مرز توافق شده تلقی می شود.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا