موسسه ملی ارمنی (ANI) وب سایت مستند نسل کشی قره باغ کوهستانی را راه اندازی کرد • MassisPost


واشنگتن دی سی – مؤسسه ملی ارمنی (ANI) از راه اندازی یک وب سایت جدید برای مستندسازی روند نسل کشی که منجر به نابودی جمهوری قره باغ کوهستانی شد، خبر داد. این سایت جدید که در وب‌سایت اصلی ANI قرار دارد، که در بیش از 25 سال به یک مرجع برجسته در تأیید بین‌المللی نسل‌کشی ارامنه در دوران جنگ جهانی اول تبدیل شده است، کاملاً بر اساس سوابق رسمی است که ماهیت نسل‌کشی وقایعی را که منجر به ارامنه شد، نشان می‌دهد. اخراج کامل جمعیت ارمنی قره باغ کوهستانی.

بخش جدید وب سایت ANI عنوان شده است پاکسازی قومی و تخریب قره باغ کوهستانی: آخرین فصل نسل کشی ارامنه.

ANI قصد دارد پایگاه داده ارسال شده را با بررسی سوابق بیشتر گسترش دهد. این سایت قبلاً حاوی هزاران صفحه و عکس و بیش از 370 پرونده رسمی از نهادهای رسمی، بین المللی و عمومی است که روند رویدادها را مشاهده یا گزارش کرده اند. مجموعه وسیعی از اسناد از سوابق سازمان ملل متحد و سازمان امنیت و همکاری اروپا گرفته تا اسناد قانونی و اجرایی ایالات متحده، اروپا و سایر کشورها، گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشر، پروژه‌های اسناد تحقیقاتی دانشگاه‌های آمریکایی و سایر مطالب مرتبط و بررسی‌شده ارائه شده است.

وقایع مربوط به تخریب قره باغ کوهستانی به خوبی مستند شده است. بسیاری از شرم آورترین شواهد از منابع آذری و ترکی، از جمله اعتراف به نیت نسل کشی قبل، در طول و بعد از سپتامبر 2023. هدف همیشه حذف نهایی مردم ارمنی، حضور مسیحی و فرهنگ ما در آرتساخ به عنوان پیشگامی برای حرکت علیه جمهوری کنونی ارمنستان بوده است. بهانه اصلی برای پاکسازی قومی علیه غیرنظامیان صلح‌جو که قرار بود توسط نیروهای حافظ صلح روسی محافظت می‌شد، آشکارا پایدار نیست.» رئیس شورای حکام ANI گفت. رژیم‌های نسل‌کشی پس از دستیابی به اهداف مادی خود، فوراً به تحریف شواهد و ساختن صنعت انکار متوسل می‌شوند. این سایت و کار مستمر و مبتنی بر واقعیت ما مانع از تلاش‌های خام انکار تا به امروز و انکارهای پیچیده‌تر و روایت‌های دروغینی است که در طول زمان از دولت‌های مستبد علی اف و اردوغان انتظار داریم.»

با تمرکز بر آخرین خروج اجباری مردم ارمنی در سپتامبر 2023، سوابق به طور گسترده پیامدهای جنگ 44 روزه در سال 2020 و مرحله به مرحله بعدی محاصره کامل و تهدید گرسنگی جمعیت ارمنی را از طریق نسل کشی نهایی پوشش می دهد. پاکسازی قومی در سپتامبر 2023 توسط آذربایجان و ترکیه و ادامه هتک حرمت و تخریب کلیساهای تاریخی ارامنه و حضور مسیحیان. همچنین شامل پروژه دانشگاه کلمبیا – حقوق بشر و فعالیت های تروریستی خارجی در آرتساخ (قره باغ) به رهبری پروفسور دیوید ال. فیلیپس است که منابع اولیه مستند جنایات علیه بشریت و سایر جنایات را ارائه می دهد.

به مدت 33 سال، از سال 1991 تا 2023، جمهوری قره باغ کوهستانی، که به آن جمهوری آرتساخ نیز گفته می شود، یک کشور خودگردان دموکراتیک بود. برای هفتاد سال قبل، از سال 1921 تا 1991، قره باغ کوهستانی یک منطقه خودمختار در اتحاد جماهیر شوروی بود. پس از هزاران سال وجود به عنوان یک منطقه قومی-جغرافیایی ساکنان بومی ارمنی، در سپتامبر 2023، قره باغ کوهستانی به طور کامل توسط نیروهای آذربایجان و ترکیه تخلیه شد.

دکتر روبن آدلیان، مدیر ANI، افزود: “با افزایش توجه عمومی و گزارش در مورد مراحل بسیار پایانی رویدادهای فاجعه بار، اسناد موجود در این وب سایت یک پایه قوی برای درک چگونگی گسترش داستان طولانی تر تشکیل می دهد.” این سایت همچنین با مربیان، دانش پژوهان و دانشگاهیان برای دسترسی سریع به مجموعه ای از منابع معتبر طراحی شده است. نکته اصلی وب سایت این است که پاکسازی قومی ارامنه آرتساخ آخرین فصل از نسل کشی ارامنه بود که نشان دهنده قوس بلند سیاست های کلی ترکیه-آذری در قبال ارامنه در طول دو قرن گذشته با قتل عام های دهه 1890 در عثمانی بود. امپراتوری.”

کریکوریان افزود: فرصت را مغتنم شمرده و از دانشگاهیان که در این امر به ما کمک کردند و مارک ملکاسیان باارزش برای نظارت و ساختار سایت تشکر می کنم. این طراحی به موازات جنبه مستند وب سایت ANI است که ملکاسیان، یکی از اعضای هیئت مدیره ANI، مدت هاست بر آن نظارت داشته است. من از این موقعیت استفاده می کنم تا از تیمی که در طول سال گذشته با مدیر ANI برای شناسایی، سازماندهی و ارسال این سوابق مهم همکاری کردند، تشکر کنم. من می خواهم به ویژه کارآموزان تابستان 2024، شوشانیک حیریان، لیلی مکرتچیان، نارگ پانوسیان، میهرانوش ورژاپتیان، و سرگئی خاچاتریان، همراه با دستیار سابق مدیر ANI رابرت ارزومانیان را که سخت و با وجدان تلاش کردند تا این رکورد بزرگ را روی نقورچیان جمع آوری کنند، قدردانی کنم. – نسل کشی قره باغ.

اولین نسخه وب سایت نسل کشی قره باغ کوهستانی در سپتامبر 2024 همزمان با سالگرد یک سالگی تخلیه اجباری ارامنه قومی از آرتساخ منتشر می شود. با گسترش بیشتر سایت، ANI از نظرات و پیشنهادات سازنده استقبال می کند.

وب سایت نسل کشی قره باغ کوهستانی مکمل منبع اینترنتی برتر در مورد نسل کشی ارامنه است که قبلاً حاوی اطلاعات گسترده ای در مورد وقایع 1915 و پیامدهای آن، از جمله سوابق تاریخی، پایگاه داده گسترده ای از اظهارات تأییدیه از سراسر جهان، پایگاه داده دیگری از یادبودهای نسل کشی ارامنه است. در سرتاسر قاره‌ها، نمایشگاه‌های قابل دانلود رایگان بر اساس شواهد عکاسی معتبر از آرشیوهای ایالات متحده، یک مؤلفه تعاملی موزه به عنوان مقدمه‌ای بر نسل‌کشی ارامنه، مجموعه کاملی از منابع آموزشی برای مربیان که می‌توانند بسته به نیاز مدارس و دانش‌آموزان خود به آنها تکیه کنند. همچنین کتابشناسی مقدماتی به ادبیات علمی گسترده در مورد موضوع حقوق بشر و نسل کشی در ارتباط با نسل کشی ارامنه، در میان بسیاری از مؤلفه های مفید دیگر. وب‌سایت ANI به زبان‌های ترکی، عربی و اسپانیایی نیز موجود است و با ترجمه سوابق بیشتر، دائماً گسترش می‌یابد.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا