کاتولیکوس از جامعه بین المللی می خواهد که بلندپروازی های توسعه طلبانه آذربایجان را مهار کند


امروز در حرم سرای مادر مراسم برکت مرم برگزار شدکه قرار بود سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل خالی شدن سکنه آرتساخ به تعویق افتاد و قبل از مراسم تقدیس مجدد کلیسای جامع برگزار می شود. کاتولیکوس مراسم برکت میرون را برگزار کرد.

گارگین ب از جامعه جهانی و کلیساهای خواهر کلیسای حواری ارمنی خواست تا آذربایجان را مهار کنند و برای بازگرداندن نمایندگان عالی‌ترین مقامات آرتساخ که در آنجا زندانی هستند تلاش کنند. وی همچنین تاکید کرد که سرکوب جاه طلبی های توسعه طلبانه باکو، اطمینان از بازگرداندن بخش های اشغالی ارمنستان توسط آذربایجان و همچنین توجه به حفظ میراث ارمنی و حقوق ارامنه آرتساخ ضروری است. .

ما بار دیگر از جامعه جهانی و کلیساهای خواهر خود درخواست می کنیم تا اقدامات موثری برای مهار بلندپروازی های توسعه طلبانه آذربایجان و مطالبات جدید از مواضع قدرت و همچنین بازگرداندن مناطق مرزی اشغالی از ارمنستان برای حفظ حقوق پایمال شده اتخاذ شود. کاتولیکوس اعلام کرد ارامنه اسیر را آزاد کرده و آنها را از سلب مالکیت و نابودی نجات دهد.

موضوعی که در روزهای اخیر مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا نماینده دولت امروز و فردا در مراسم مادر کرسی شرکت می کند؟ امروز مشخص شد که بخشی از دولت در مراسم برکت مر شرکت کرده اند، به ویژه، دو نایب رئیس شورای ملی، روبن روبینیان، هاکوب ارشکیان و نمایندگان جناح حاکم آندرانیک کوچاریان، ولادیمیر واردانیان، حضور داشتند. ژانا آندریاسیان وزیر آموزش و پرورش نیز در اچمیادزین حضور داشت.

امروز نمایندگان اپوزیسیون و اعضای دولت سابق نیز در اچمیادزین بودند. گاگیک بیگلاریان شهردار سابق ایروان نیز آنجا بود، تاجران، مهمانان خارجی زیادی از جمله سفرا حضور داشتند.

دولت هنوز مشخص نکرده است که آیا نخست وزیر در مراسم فردا شرکت خواهد کرد یا خیر. صدر اعظم اعلام کرد که دعوتنامه ای را برای نمایندگان دولت ارسال کرده است.

تنها ریاست جمهوری رسماً شرکت واهاگن خاچاتوریان رئیس جمهور در مراسم تقدیس مجدد کلیسای جامع اچمیادزین را تایید کرده است.

در مراسم امروز گارگین دوم درخواست انتقادی از دولت نکرد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا