بزرگترین مرکز خرید ایران در جهان در آرینج افتتاح شد


در منطقه مرکز خرید اول امروز افتتاح شد مرکز تجارت ایران که بزرگترین تولیدکنندگان بازار ایران در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و دارویی و همچنین محصولات شرکت های تولید کننده لوازم خانگی، مصالح ساختمانی و کاغذ در آن نمایندگی دارند.

سهامدار 50 درصد مرکز تجاری ارمنی-ایرانی «مولتی گروپ» متعلق به گاگیک تزاروکیان و 50 درصد دیگر متعلق به گروه ایرانی پارسهیلال کاسپین است. این مرکز ایرانی با مساحت 18000 متر مربع با سرمایه گاگیک تزاروکیان ساخته شد و قرار بود وی نیز در افتتاحیه این مرکز حضور داشته باشد اما روبان قرمز توسط وزیر اقتصاد ارمنستان بریده شد. گئورگ پاپویان، وزیر صنعت و تجارت ایران، سید اتابکی و مهدی سبحان سفیر ایران در ارمنستان.

مدیر مرکز تجاری ارمنی-ایرانی، هملت تومانیان، توضیح داد که این رویداد به دلیل پروتکل زودتر از زمان برنامه ریزی شده آغاز شد و به همین دلیل تزاروکیان به آن نرسید.

تومانیان گفت: در برنامه گفته شده بود که قرار است سخنرانی کند، اما به دلیل مشکلات شخصی نرسید، به دلیل پروتکل ها زودتر برگزار کردیم، نرسید.

هدف ایران و ارمنستان افزایش حجم مبادلات تجاری به 3 میلیارد دلار است

مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با تاکید بر اینکه این امر گواه روابط عمیق دوستانه ایران و ارمنستان است، گفت: بزرگترین مرکز تجاری ایران در جهان در ارمنستان افتتاح شده است.

وی افزود: حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان رشد جهشی داشته است و من مطمئن هستم که به لطف این مرکز، شتاب بیشتری به توسعه روابط تجاری دو کشور داده خواهد شد. سبحانی گفت: سران ارمنستان و ایران برای افزایش حجم مبادلات تجاری به 3 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده اند و ما باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

گئورگ پاپویان وزیر اقتصاد ارمنستان نیز از ابتکار طرف ایرانی برای افتتاح مرکز تجاری در ارمنستان استقبال کرد و تاکید کرد که حجم مبادلات تجاری بین ارمنستان و ایران در حال حاضر بیش از 700 میلیون دلار است.

پاپویان تاکید کرد: اما ما متعهد هستیم در آینده نزدیک این رقم را به یک میلیارد و سپس همانطور که آقای سفیر اشاره کردند به سه میلیارد برسانیم.

ضمناً مرکز خرید ایران یک سالن مجزا برای نماز نیز دارد. پس از پایان سخنان، مقامات ایرانی به نماز شتافتند و پس از آن به حضور خود در مراسم باشکوه ادامه دادند.

بیش از 100 غرفه مرکز تجارت ایران به صورت خرده فروشی و عمده محصولات عرضه می کنند. هملت تومانیان، مدیر مرکز تجاری ارمنی-ایرانی که یک شهروند ایرانی است، می گوید که هدف آنها صادرات کالاهای ایرانی از طریق ارمنستان به کشورهای اوراسیا و بالعکس است.

تومانیان گفت: وزارت نفت یا وزارت گاز فارس یا هلدینگ خلیج فارس تقریباً بزرگترین شرکت های نفتی جهان هستند و برای اولین بار در تاریخ در خارج از کشور نماینده دارند.

به هر حال، جمهوری بلاروس در مرکز تجاری ایران 3 غرفه به همراه شرکت های دولتی و خصوصی ایرانی دارد که الکساندر لوکاشنکو رهبر آن ها و گاگیک تزاروکیان رهبر حزب پاپ روابط نزدیکی دارند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا