نقشه مسکو این است که آذربایجان کریدور را تصرف کند، بیاید آن را “نجات دهد”، نیرو مستقر کند. هوسپ خورشدیان



هوسپ خورشودیان، رئیس سازمان غیردولتی «شهروند آزاد» در مصاحبه با «آزاتوت» اعلام کرد: «برنامه مسکو این است که آذربایجان کریدور را تصرف کند، بیاید آن را «نجات دهد»، نیرو مستقر کند.

گزیده ای از این مصاحبه را تقدیم می کنیم.

“آزادی”. – صحبت ها در مورد راهرو بیشتر و بیشتر فعال می شود. نخست وزیر روسیه ایروان است قبل از اینکه ابتدا به جلسه EAEU بیایید عزیمت به ایران: می دانید که مسکو باز است میگه خرابکاری میکنی، شما باید این کنترل را به ما بدهید. از سوی دیگر، آیا دقیقاً همان چیزی نیست که در بیانیه سه جانبه نوشته شده است؟

خورشدیان. – نه، البته. هرکس اعلامیه سه جانبه و اسناد مربوط به آن، از جمله فرمان معروف پوتین را بخواند، می‌فهمد که نوشته است ارمنستان در کنترل است، ارمنستان تأمین می‌کند، امنیت و روند تضمین آن امنیت را تضمین می‌کند. FSB روسیه نیز در آن مشارکت دارد، در این زمینه نحوه کنترل خود را ادغام کرده است، این چیزی است که ما به عنوان یک کشور مستقل باید تصمیم بگیریم. ما می‌توانیم، مثلاً، دوربین‌ها را نصب کنیم و اگر تصمیم به این کار داشته باشیم، محتویات آن دوربین‌ها را ارسال کنیم. اما من با این تصمیم مخالفم چون قبل از تحقق این نکته باید نکات قبلی ما برآورده شود، یعنی شما تمام نکات را زیر پا گذاشته اید و می گویید آخرین نکته به ما دست می دهد، این کار را انجام دهیم. شما نکات قبلی را برآورده خواهید کرد، کریدور لاچین را بازیابی می کند، بازگشت مردم آرتساخ را بازیابی می کند، خط تماس را باز می گرداند، بازگشت پناهندگان را تضمین می کنید، یک نکته وجود دارد، اینطور نیست، بازگشت پناهندگان، پناهندگان کجا هستند، آیا آنها در ارمنستان هستند، پناهندگان ارمنی از آرتساخ در ارمنستان هستند، آیا شما اطمینان حاصل می کنید که همه چیز، برای ارسال عکس های دوربین در آن زمان، من قطعاً می گویم که من موافق هستم .

“آزادی”. – اگر قرار بود این کار انجام شود، انجام می شد، یعنی ارمنستان باید خیلی وقت پیش از آن سند خارج می شد، اما ایروان نیز مخالف آن است، زیرا می گوید این به معنای کناره گیری از تعهداتش است که اینطور است. بسیار وفادار به

خورشدیان. – ارمنستان با امضای پیمان صلح خود به خود از آن واقعیت ها خارج می شود و این درست ترین راه است، بله، دلیلی برای این جنگ لازم نیست، به ویژه که روسیه و آذربایجان دائماً به دنبال آن دلیل هستند. و اکنون با تقویت توانمندی های خود، از جمله تشکر از همکاری نظامی با کشورهای اتحادیه اروپا، با هند، باید آماده باشیم که بله، با امضای همه این موارد با آذربایجان از طریق صلح، خود به خود از همه چیز خارج خواهیم شد. اسناد جعلی

“آزادی”. – اگر به این نتیجه نرسد و روسیه و آذربایجان به زور آن دالان را بعد از COP باز کنند چه؟

خورشدیان. – حالا به زور می شود، اگر باید به همه چیز فکر کنیم، که اگر خواستند ندهند، به زور بازش کنند، نه، باید فکر کنیم چطور این کار را بکنیم که نتوانند. انجامش بده دوم به زور باز کردند، بدون رضایت ارمنستان، چه کنند، آن خاک را اشغال کنند، کی، آذربایجان؟ به عبارت دیگر، اگر روسیه به آذربایجان بگوید به خاطر منافع من به ایثار بروید، آیا آذربایجان با آن موافقت خواهد کرد؟ نقشه به این صورت است: روسیه، می گویند، شما گروگان بروید، بعد معلوم است، من به عنوان عضو CSTO برای نجات ارمنی ها می آیم، شما عقب نشینی می کنید، اما من نیروهایم را می آورم، شما عقب نشینی می کنید. شما می گویید من فقط راهی باز می کردم، اشغالگر نه و قصد اشغال نداشتم، برمی گردم و می گویم که 9 ام را انجام می دهم، آذربایجان را راندم، از متحدم محافظت کردم و خواهم کرد. همچنین اطمینان حاصل کنید که رفت و برگشت وجود دارد.

مصاحبه کامل در زیر آمده است.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا