CP خاطرنشان می کند که هیچ پیشرفتی در مذاکرات نیویورک در مورد پیشنهاد ایروان ثبت نشده است


معنی آن چیست: ایروان و باکو توافق کرده‌اند که تلاش‌های بیشتری برای انعقاد قرارداد برقراری صلح و روابط در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

از مذاکرات سه جانبه نیویورک سه روز بعد، وزارت امور خارجه مشخص نمی کند که آیا معاهده صلح با 16 ماده مورد توافق را امضا کند یا خیر. از پیشنهاد طرف ارمنی و: از رد باکو پس از آن هیچ نتیجه ای در مذاکرات حضوری ثبت نشد و طرفین تصمیم گرفتند به کار بر روی توافق بر سر موارد مخالف ادامه دهند.

در حالی که ایروان رسمی ساکت است، «قرارداد مدنی» به اطلاع می رساند که در نشست میرزویان – بلینکن – بایراموف هیچ پیشرفت مثبتی در خصوص پیشنهاد ایروان ثبت نشده است. به گفته هوویک آقازاریان نماینده مجلس، این موضوع از پیام های پخش شده نیز مشخص بود. و موافقت طرفین برای تلاش مضاعف به گفته این معاونت به معنای کار روی نکاتی است که مورد توافق قرار نگرفته است.

هویک آقازاریان

هویک آقازاریان

«خب، از آنجایی که شما با این گزینه موافق نیستید، که به وضوح گزینه ساده ای است، بنابراین ما به نیت صادقانه شما اعتقادی نداریم، ما روند را متوقف می کنیم، این به عنوان گامی در سیاست خارجی ما غیرقابل قبول است. آقازاریان گفت: البته باید حاضر بود رفت، بحث کرد و تلاش کرد تا به نتیجه برسد.

باکو ایده ایروان برای امضای سندی با 13 بند کاملاً مورد توافق و 3 ماده مورد توافق جزئی پیش نویس پیمان صلح را غیرقابل قبول می داند. پس از مذاکره با میانجیگری طرف آمریکایی، واشنگتن به طور مستقیم و علنی از این ابتکار طرف ارمنی حمایت نکرد. در عوض وزیر امور خارجه بلینکن تشویق کرد ادامه پیشرفت هر دو کشور برای نهایی کردن توافقنامه در اسرع وقت.

آرتور خاچاطریان

آرتور خاچاطریان

حداقل برای آرتور خاچاتریان، معاون مخالف، از پیام های منتشر شده پس از مذاکرات، از جمله از طرف آمریکایی، مشخص شد که ایده جدید ایروان هیچ حمایتی ندارد.

«پیشنهاد پاشینیان مورد حمایت هیچ حزبی قرار نگرفت. در پیامی که پس از جلسه منتشر شد، طرف آمریکایی خواستار نهایی شدن آن سند شد، حداقل از متن و لحن متن، من این تصور را نداشتم که آمریکایی ها گفتند: توافق کنید که چه چیزی وجود دارد، آنها به سادگی خواستار نهایی شدن متن شد، یعنی متنی باشد، متن را امضا کنید.»



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا