“تحریف واقعیت”. پاشینیان در مورد اعتماد امنیت ارتباطات در RA به کشورهای ثالث


نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان امروز در نشستی در ایروان اعلام کرد، اظهاراتی مبنی بر اینکه ارمنستان در برخی از اسناد موافقت کرده است که کشورهای ثالث باید امنیت ارتباطات در قلمرو خود را تضمین کنند، صرفاً تحریف واقعیت است. نشست شورای بین دولتی کشورهای اوراسیا در طول سران دولت های روسیه و سایر کشورهای اوراسیا، نخست وزیر ازبکستان و معاون اول رئیس جمهور ایران در آن حضور دارند.

ارمنستان آماده است تا امنیت تردد کالاها، وسایل نقلیه و مردم را از طریق خاک خود به طور کامل تضمین کند. ضمناً، تمام اظهاراتی که گویا ارمنستان در جایی، در سندی، موافقت کرده است که کشورهای ثالث باید امنیت ارتباطات در قلمرو خود را تضمین کنند، صرفاً تحریف واقعیت است. مایلم به این نکته اشاره کنم که همین امر در مورد برخی اظهارنظرها نیز صدق می کند که ارمنستان در جایی، همیشه به نحوی موافقت کرده است که حاکمیت خود را در زمینه ارتباطات منطقه ای محدود کند. چنین چیزی هرگز رخ نداده است و این نیز تحریف آشکار واقعیت است. نخست وزیر ارمنستان خاطرنشان کرد: تعهد ارمنستان برای تضمین ایمنی محموله ها، وسایل نقلیه و افراد در خاک خود روشن است و ما آن را تضمین می کنیم.

بدون سند 9 نوامبر لازم به ذکر است، پاشینیان اساساً در مورد آن صحبت کرد و ادامه داد که از نقطه نظر کاهش زمان تحویل محموله و جستجوی ارتباطات حمل و نقل جایگزین، ارمنستان پروژه “چهارراه صلح” را توسعه داده است.

هدف این پروژه ایجاد مساعدترین شرایط برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین همه کشورهای ذینفع و همچنین افزایش چشمگیر پتانسیل لجستیکی منطقه بر اساس اصول احترام کامل به حاکمیت و حاکمیت است. نیکول پاشینیان تاکید کرد: صلاحیت کشورها، برابری و عمل متقابل.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه در سخنرانی خود به موضوع عبور احتمالی مرزی از ارمنستان اشاره نکرد. ماه گذشته، ساکیا در متنی مستقیم با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، درباره این کریدور صحبت کرد مقصر دانستن ایروان در قراردادهای “خرابکاری” در مورد ارتباطات عبوری از سیونیک. لاوروف مدعی شد که “بنیاد ایجاد شده در چارچوب جلسات و اسناد سه جانبه کاملاً موضوعیت خود را حفظ کرده است” و در مورد نقض سایر موارد اسناد سه جانبه چیزی ذکر نکرد.

مسکو بر این باور است که طبق بند 9 بیانیه سه جانبه جاده باید توسط مرزبانان روسیه کنترل شود، طرف ارمنی تفسیر می کند که این فقط به معنای نظارت است. بعد از این اعلامیه بارها به موضوع راهرو ارتقا دهید مقامات بلندپایه ایران اشاره کردندتغییر مرزهای بین المللی منطقه را غیرقابل قبول می داند.

معاون رئیس جمهور ایران امروز در نشست بین دولتی اوراسیا در این باره صحبتی نکرد، اما دیروز محمدرضا عارف قبل از آمدن به ایروان در دیدار با میشوستین نخست وزیر روسیه به این موضوع پرداخت و بر آمادگی ایران برای همکاری با روسیه تاکید کرد. همه موضوعات، از جمله “موضوعات بحث برانگیز مانند کریدور حمل و نقل”.

به گزارش رسانه های روسی و ایرانی، عارف گفت: ما تاکید می کنیم که هرگونه تغییر مرز منجر به بی ثباتی می شود و راه را برای سوء استفاده از سوی قدرت های غیرمنطقه ای هموار می کند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا