ارمنستان جایگاه خود را در شاخص جهانی نوآوری 2024 بهبود می بخشد، رتبه 63 • MassisPost


نیویورک – ارمنستان در رتبه 63 در شاخص جهانی نوآوری (GII) 2024 قرار گرفت. گزارش مربوطه که به ارزیابی فعالیت های نوآورانه 133 کشور می پردازد، توسط سازمان جهانی مالکیت فکری سازمان ملل (WIPO) منتشر شده است.

در مقایسه با رتبه سال گذشته، ارمنستان با 9 رتبه بالاتر از آذربایجان (95) در شاخص جدید، اما پس از ایران (59)، گرجستان (57)، روسیه (51) و ترکیه (37) قرار گرفت.

سوئیس مانند سال گذشته بهترین نتیجه را در رتبه بندی سال 2024 نشان داد. سوئد، ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و سنگاپور نیز به جمع پنج کشور برتر راه یافتند. بورکینافاسو، اتیوپی، مالی، نیجر خارجی بودند و آنگولا در انتهای رتبه بندی قرار دارد.

شاخص جهانی نوآوری از سال 2007 توسط کنسرسیومی از دانشگاه کرنل (ایالات متحده آمریکا)، مدرسه بازرگانی INSEAD (فرانسه) و سازمان جهانی مالکیت فکری گردآوری شده است.

GII 2023 که اکنون در شانزدهمین ویرایش خود قرار دارد، منبع کلیدی اطلاعات برای ارزیابی عملکرد نوآوری یک اقتصاد است. سالانه منتشر می شود و به عنوان یک ابزار مفید برای سیاست گذاران، رهبران کسب و کار و سایر ذینفعان برای مقایسه پیشرفت در نوآوری در طول زمان عمل می کند.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا