حزب کمونیست چین با قانع کننده نبودن استدلال مخالفان، ایجاد کمیسیونی در ارتباط با ساکنان آرتساخ را رد کرد.



اکثریت حاکم امروز زمین خورد پیشنهاد مخالفان برای ایجاد یک کمیسیون تحقیق برای بررسی وضعیت زندگی ساکنان آرتساخ. این کمیسیون به موجب قانون تأسیس شد، اما برای تأیید ترکیب آن به «موافقتنامه مدنی» به رأی موافق نیاز بود.

فراکسیون ایشوق معتقد بود که توضیحات مخالفان برای تشکیل کمیسیون قانع کننده نیست و به این پروژه رای منفی دادند.

«با گوش دادن به سخنران اصلی هیچ توجیه مستدلی ندیدیم که چرا این سؤالات اگر چنین سؤالاتی دارند با تشکیل کمیسیون تحقیق پاسخ داده شود. هایک کنجوریان، رئیس فراکسیون حزب کمونیست مجلس شورای ملی گفت: توجیهات به اندازه کافی برای ما استدلال نشده است.

این کمیسیون قرار بود شرایط اجتماعی ساکنان آواره آرتساخ را مورد مطالعه قرار دهد، نیازهای آنها را ارزیابی کند، در مورد اثربخشی برنامه های اجرا شده توسط دولت تأمل کند و همچنین راه حل هایی را پیشنهاد کند. آرتسویک میناسیان، دبیر فراکسیون مخالف “ارمنستان” نیز تصریح کرد که یکی از وظایف اصلی این کمیسیون جلوگیری از مهاجرت ارامنه ارتشاخ در نتیجه کار مشترک با قوه مجریه خواهد بود.

قبل از اینکه این موضوع به رای گذاشته شود، آرتسویک میناسیان اعلام کرد که آنها تمام تلاش خود را انجام داده اند تا مذاکرات کمیته عاری از مسائلی باشد که برای دولت دشوار است، اما حتی اگر بعد از آن رای منفی دهند، به این معنی است که حزب کمونیست چین اعضا حتی در مسائل بشردوستانه در کنار مردم آرتساخ نیستند.

این معاونت گفت: یک بار دیگر به آرتساخ خیانت می کنند، آرتساخ را انکار می کنند و این باید یک شاخص برای مردم ما باشد.

با این حال، اکثریت حاکم یادآور شد که دولت پس از جابجایی مردم قره باغ کوهستانی چه برنامه های حمایت اجتماعی را برای حل مشکلات اجتماعی مردم آرتساخ تدوین و اجرا کرده است. دستگاه اجرایی 40+10 هزار تومان به آوارگان بابت هزینه های آب و برق و اجاره پرداخت می کند، طرح کمک مسکن نیز در حال اجراست. فاز اول آن از چهار ماه پیش آغاز شد، اما بر اساس آخرین داده ها، دولت از 900 خانواده درخواست دریافت کرده است که تنها 30 خانواده مورد تایید قرار گرفته است. برخی دیگر در دست بررسی هستند، برخی از برنامه ها تأیید نشده اند.

هایک کنجوریان گفت: اپوزیسیون پارلمانی در چارچوب وظایف پارلمانی خود دارای تمام اختیارات و اهرم ها برای طرح سوال و تلاش برای یافتن تمام حقایق یا اطلاعاتی است که در ارتباط با این فرآیندها به آنها مربوط می شود.

با وجود این، اپوزیسیون ادعا می کند که این برنامه ها دارای مشکلات زیادی هستند، و دلیل آن این است که آنها به طور روزانه از شهروندان ارتشاخ در مورد مشکلات اجتماعی خود تماس می گیرند.

پس از رای دولت به عدم تایید ترکیب کمیسیون، رئیس فراکسیون «حیستان» تاکید کرد که عامل آذربایجان را مبنای تصمیم گیری می داند. سیران اوهانیان گفت که شاید واکنش احتمالی باکو دولت را محدود کند. – “مسئولان امروز هدیه بزرگ، بسیار بزرگی به مقامات آذربایجان هستند، ترس مقامات RA را گرفته اند، این را با درد می گویم و با آن ترس پیش می روند.”



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا