علی اف خواستار عذرخواهی ارمنستان به دلیل “جنایات جنگی” شد.



رئیس جمهور آذربایجان خواستار عذرخواهی ارمنستان به دلیل “جنایات جنگی” شد. الهام علی اف در سخنرانی خود در دو کنفرانس بین المللی که در باکو برگزار شد، گفت: «این یکی از ابزارهای مؤثر برای ایجاد صلح و اعتماد است. از اینها یکی اختصاص به تغییرات آب و هوا و حقوق بشر، دیگریبه گمشدگان

«اگر ارمنستان واقعاً می‌خواهد با آذربایجان به صلح دست یابد، باید جنایاتی را که علیه آذربایجانی‌های اسیر انجام شده است، به شدت محکوم کند. علی اف گفت: این می تواند به یکی از ابزارهای موثر برای ایجاد اعتماد بین دو کشور تبدیل شود.

در کنفرانس هایی که در باکو برگزار می شود، مقامات تعدادی از کشورها، بازرسین و همچنین نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ فلورانس آنسلمو شرکت می کنند. مقامات آذربایجان آنها و همچنین سفرای معتبر در این کشور را فردا تا “آغدره” مارتکرت، به قول علی اف، “برای نشان دادن مناطق و گورهای دسته جمعی آسیب دیده از خرابکاری ارامنه” همراهی خواهند کرد.

رهبر جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان باید از مواضع مخرب خود دست بردارد، نقشه گورهای دسته جمعی را تهیه کند و مجرمان آن را مجازات کند.

علی اف با طرح مطالباتی از ارمنستان، کلمه ای در مورد اسرای ارمنی که در کشورش نگهداری می شوند، مفقودین یا جنایاتی که پس از جنگ علیه مردم غیرنظامی مرتکب شده اند، نگفت.

پس از آتش بس 2020، به طور خاص انگلیسی ها گاردین:فیلم‌های پخش شده در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرد که در آن مشاهده شد مردانی با لباس ارتش آذربایجان سر دو پیرمرد ارمنی را سر بریدند. طرف ارمنی با تشکیل پرونده جنایی در مورد قتل‌ها، کمیل زینالی آذربایجانی را به صورت غیابی متهم کرد و جستجوی بین‌دولتی برای وی اعلام شد. در فوریه سال جاری، افسران نیروی انتظامی روسیه این آذربایجانی را در فرودگاه “دوموددوو” مسکو دستگیر کردند. “امیدوارم که نهادهای دولتی ما از من حمایت کنند” اعلام کند زینلی بود. چند ساعت بعد ماموران انتظامی روسیه او را آزاد کردند و به باکو فرستادند و تا امروز هم در آنجا کار می کند و مرتب در شبکه های اجتماعی درباره جنگ 44 روزه پست می گذارد.

در آن روزها، ایروان رسمی اعلام کرد که از روس ها انتظار توضیح دارند، “اقدامات تلافی جویانه وجود خواهد داشت” – قول داده بود مهر گریگوریان معاون نخست وزیر.

وی گفت: مطمئن هستم که اقداماتی انجام خواهد شد، اما اکنون نمی‌خواهم بیشتر صحبت کنم، زیرا با این حال، باید در این خصوص بحث جمعی از جمله با همکاران ما در نیروی انتظامی انجام شود. معاون نخست وزیر

پس از این حادثه چه اقداماتی صورت گرفت، ارمنستان چند نفر آذربایجانی را تحت تعقیب قرار داده و تحقیقات در این پرونده ها در چه مرحله ای است؟ دادستانی کل ارمنستان امروز به این سؤالات «آزادی» پاسخی نداد و خواستار ارسال درخواست کتبی شد.

پیش از آن، امروز در باکو، رئیس جمهور آذربایجان در جمع حاضران در کنفرانس بین المللی بار دیگر اصرار کرد. – ارمنستان شهرها، طبیعت و میراث فرهنگی آذربایجان را ویران کرد و باید بابت تمام جنایاتی که مرتکب شد عذرخواهی کند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا