میرزویان می گوید آذربایجان اراده سیاسی برای امضای پیمان صلح با ارمنستان ندارد • MassisPost


آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه، یک هفته پس از گفتگو با همتای آذربایجانی خود، گفت: آذربایجان اراده سیاسی برای امضای توافق صلح با ارمنستان ندارد و ممکن است در حال برنامه ریزی برای اقدام نظامی بیشتر علیه آن باشد.

«تقریباً پیش‌نویس نهایی پیمان صلح با آذربایجان وجود دارد، اما امضا نشده است، زیرا آذربایجان هر بار پیش‌شرط‌های جدیدی را مطرح می‌کند. می‌بینیم که آنها نمی‌خواهند این معاهده را امضا کنند.»

به دلایلی و محاسباتی، آنها هر بار پیش شرط های جدیدی را معرفی می کنند و می بینیم که آنها به سادگی نمی خواهند سند را امضا کنند. ما این اراده سیاسی را از طرف آذربایجان نمی بینیم.» او در کنفرانس بین المللی امنیت گفت.

ما می توانیم سند را امضا کنیم و به کار روی مسائل باقی مانده ادامه دهیم. در طول دو تا سه سال گذشته، علیرغم تمام چالش ها، تشدیدها و حملات به ارمنستان، کار قابل توجهی انجام شده است. میرزویان افزود: ارمنستان نگرش سازنده خود را در جریان مذاکرات حفظ کرده است.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد و گفت: «نگرانی های جدی وجود دارد که آذربایجان برنامه های نظامی بیشتری در مورد اراضی ارمنستان دارد. می‌توانم مثالی بزنم: در حال حاضر، طرف آذربایجانی از روایت «آذربایجان غربی» استفاده می‌کند که اساساً تقریباً کل خاک ارمنستان را در بر می‌گیرد. آنها به ما اطمینان می دهند که این یک ادعای سرزمینی نیست، اما متأسفانه تصور کاملاً متفاوت است.»

وزارت خارجه ارمنستان در ماه ژوئن ادعا کرد که باکو ممکن است پس از میزبانی اجلاس جهانی COP29 در ماه نوامبر، قصد انجام “تجاوز جدید” علیه ارمنستان را داشته باشد.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا