CP در حال بررسی نامزدی برای وزیر دادگستری است



وزیر بعدی دادگستری کیست؟ رئیس جمهور امروز به پیشنهاد نخست وزیر گریگور میناسیان را از سمت خود برکنار کرد. تیم حاکم حتی پیش از برکناری رسمی وزیر جدید، بحث کاندیداتوری وزیر جدید را آغاز کرد.

اعضای هیئت مدیره از افشای نام خود در مقابل دوربین ها خودداری می کنند، اما به گفته آزاتوتیان، چهار نامزد معرفی شده اند: آرپین داوویان، آروسیاک جولهاکیان، ولادیمیر واردانیان، هریکناز تیگرانیان.

وهاگن الکسانیان، معاون رئیس جمهور گفت: “هیچ تصمیمی وجود ندارد، من نمی توانم در مورد اسامی که منتشر می شود اظهار نظر کنم، زیرا جلسات این اداره به صورت مشورتی برگزار می شود و چیزی جز بیانیه مطبوعاتی که در پی آن منتشر می شود قابل انتشار نیست.” -رئیس دپارتمان “قرارداد مدنی” در گفتگو با “آزاتوتیان” در پاسخ به این سوال که چه زمانی تصمیم گیری خواهد شد، گفت: – «نمی توانم بگویم که احتمالاً در جلسه بعدی دولت احتمالاً نامزدی را به نخست وزیر معرفی خواهد کرد. اما من نمی توانم اصرار کنم، ممکن است اینطور نشود، نتیجه نگیرد، یعنی در جلسه بعد هم این اتفاق نیفتد».

الکسانیان از بیان اسامی در حال پخش خودداری کرد، اما به گفته وی، به احتمال زیاد در جلسه سه شنبه آینده، دولت حزب حاکم بار دیگر به موضوع نامزد رسیدگی خواهد کرد.

چه کسی از میان اعضای حزب کمونیست چین وزیر دادگستری بعدی خواهد شد؟

تنها هریکناز تیگرانیان پاسخ داد و گفت: “او قصد ندارد نامزد شود”.

بخش چه کسی را انتخاب خواهد کرد؟ حزب حاکم این موضوع را بی پاسخ می گذارد. آنها علنی می کنند که در مورد نامزدی صحبت کرده اند و تصمیمی گرفته نشده است.

به عنوان مثال در بهمن ماه در همان روز اعلام کردند که در مورد نامزدی گورگ پاپویان برای تصدی وزارت اقتصاد بحث و تایید کرده اند.

احساسات در حزب کمونیست به گونه ای است که وزیر جدید باید «عضو تیم» باشد. تمام نمایندگان مجلس که اسامی آنها منتشر می شود از اعضای حزب کمونیست هستند. به غیر از آرپی داوویان، دیگران تحصیلات حقوقی دارند.

هویک آقازاریان موافق است: وزیر جدید باید حزبی باشد. – «کسانی که از تیم ما هستند با خودشان راحت هستند. وقتی متوجه می شویم که در همه موارد یعنی پس از انتصاب به آن سمت، نمی توانند فعالیت های خود را مطابق با آن سمت انجام دهند و وقتی به آنها سمت دیگری پیشنهاد می شود، نه مزاحمتی ایجاد می کنند و نه ناراحت می شوند. این تخصص تیم است.”

گریگور میناسیان استعفای خود را ارائه کرد، اما این تصمیم با جمع آوری امضاهای اعضای حزب کمونیست چین در مورد موضوع برکناری وی پیش از این بود.

مقامات یک دلیل خاص برای نارضایتی خود از وزیر دادگستری، گریگور میناسیان که دیروز استعفا داد، ذکر نکردند. یکی از سیاست پرسنلی راضی نبود، دیگری از تحولات حوزه دادگستری عمومی و سومی حاضر نشد درباره دلایل آن صحبت کند. تقریباً دو سال پس از آغاز به کار، آنها همچنین با نگرانی به یاد آوردند که میناسیان داماد سرژ سرکیسیان، برادر میکائیل میناسیان است که در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

هویک آقازاریان یک فرضیه کاملاً جدید را مطرح کرد. – «تعداد بازداشت ها در حال افزایش است و وزارتخانه موظف است در آنجا سیاستی را به یک معنا اجرا کند و خیلی از بازداشت ها، مثلاً این تصور را ایجاد می کند که از آنها به عنوان ابزار فشار استفاده می شود. ما تمام عمرمان علیه آن جنگیدیم.”

به هر حال، بر اساس اطلاعات “آزاتوتیان”، یکی از نویسندگان طرح جمع آوری امضا برای برکناری میناسیان، معاون آرپین داوویان بود که نام او اکنون در میان نامزدها وجود دارد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا