ایروان خطر تشدید تنش را تا امضای توافقنامه صلح رد نمی کند



معاون وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد تا زمانی که معاهده صلح بین ارمنستان و آذربایجان امضا نشود، همیشه خطر تشدید تنش نظامی وجود خواهد داشت. واهان کوستانیان پاسخ مثبتی به این موضوع نمی دهد که آیا انعقاد توافقنامه صلح احتمال وقوع جنگ را منتفی می کند یا خیر. – “به علاوه احتمال ثبات در قفقاز جنوبی را افزایش خواهد داد.”

میرزویان وزیر امور خارجه دیروز در ورشو با تاکید بر اینکه طرف ارمنی نگرانی های جدی در این زمینه دارد، از تلاش آذربایجان برای اجرای طرح های نظامی جدید علیه ارمنستان و اراضی ارمنستان خبر داد.

کوستانیان معاون وزیر امور خارجه امروز روشن نکرد که هدف اصلی آدبیجان در صورت انجام عملیات نظامی احتمالی چیست. آیا ممکن است باکو اختلافات طرفین در امر رفع انسداد راه ها را دستاویزی برای تجاوز به ارمنستان قرار دهد؟

آرتور هوانیسیان از حزب کمونیست چین امروز این سوال را بی پاسخ گذاشت و در عوض پیشنهاد کرد قبل از امضای پیمان صلح خطرات جنگ را فراموش نکنید.

دبیر فراکسیون حاکمه مجلس گفت: اگر به کلمه خطر جنگ یا عملیات نظامی اشاره کنیم، هیچکس رفع آن خطر را اعلام نکرده که دیگر خطری وجود ندارد، همه خطرات برطرف شده است. .

اگر امروز امضای معاهده صلح راهی برای جلوگیری از جنگ یا کاهش احتمال آن تلقی می شود، دو هفته پیش در زمان جلسات توجیهی مجلس، آرتور هوانیسیان گفت: – “با ترسیم قطعی مرزها، آخرین خطر حمله به جمهوری ارمنستان، حمله مشروع را از بین بردیم.”

صرف نظر از اینکه طرف ارمنی به طرح های صلح باکو اعتقادی ندارد، ایروان رسمی همانطور که معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد “به مشارکت مثبت خود در روند برقراری صلح ادامه خواهد داد.” دیروز هم از ریاست مجلس نخست وزیر گفت:

وهان کوستانیان امروز گفت: ما معتقدیم که نکاتی که قبلاً روی آن توافق شده است حداقل برای برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور و ادامه بحث درباره موضوعات باقی مانده کافی است.

به گفته پاشینیان، نخست وزیر، توافقنامه صلح دارای 17 نقطه است که 13 مورد از آن به طور کامل و 3 مورد تا حدی مورد توافق قرار گرفته است. مذاکره کنندگان ارمنی آماده امضای سند به این شکل هستند، اما باکو به شدت امتناع می کند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا