رئیس جمهور امانوئل مکرون بر حمایت بی قید و شرط فرانسه از ارمنستان تاکید کرد • MassisPost


پاریس — نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه در کاخ الیزه دیدار کردند تا در مورد موضوعات مربوط به دستور کار ارمنستان و فرانسه پیش از اجلاس سران سازمان بین المللی فرانکفونی (OIF) گفتگو کنند.

بر اهمیت گام های مستمر برای توسعه و تحکیم روابط دوستانه تاکید شد. نخست وزیر پاشینیان بر حمایت بی دریغ فرانسه تاکید کرد و بر تعهد ارمنستان به پیشبرد همه زمینه های مورد علاقه متقابل تاکید کرد.

رئیس جمهور مکرون بر حمایت بی قید و شرط فرانسه از ارمنستان تاکید کرد و آمادگی خود را برای ادامه توسعه روابط دوجانبه اعلام کرد. رهبران همچنین در مورد مناقشه ارمنستان و آذربایجان صحبت کردند و پاشینیان بر قصد خود برای امضای توافقنامه صلح اولیه با آذربایجان تاکید کرد و خاطرنشان کرد که 80 درصد از موارد پیش نویس مورد توافق قرار گرفته است. ارمنستان آماده امضای معاهده و ادامه مذاکرات بیشتر است. پاشینیان با تاکید بر اقدامات انجام شده برای تضمین صلح و ثبات در منطقه، ابراز عقیده کرد که امضای توافقنامه به حل این موضوع کمک می کند.

گفتگوها همچنین پروژه «تقاطع صلح» را که ابتکار دولت ارمنستان است، پوشش داد. پاشینیان بر آمادگی ارمنستان برای رفع انسداد ارتباطات منطقه ای بر اساس اصول حاکمیت، صلاحیت، عمل متقابل و برابری تاکید کرد. مکرون حمایت فرانسه را از تلاش های ارمنستان در جهت صلح و ثبات ابراز کرد و از پروژه چهارراه صلح استقبال کرد.

همچنین مسائل اجتماعی با آوارگان اجباری از قره باغ کوهستانی و همچنین برنامه مسکن دولت ارمنستان مورد بررسی قرار گرفت. پاشینیان و مکرون بر اهمیت حمایت مداوم بین المللی در حل این چالش ها تاکید کردند.

علاوه بر این، رهبران درباره همکاری ارمنستان و اتحادیه اروپا گفتگو کردند. پاشینیان انتظار خود را برای ادامه حمایت فرانسه از همکاری ارمنستان با اتحادیه اروپا ابراز کرد و از نقش نمایندگی اتحادیه اروپا در ارمنستان قدردانی کرد. وی همچنین بر نقش مهم فرانسه در آغاز گفتگوهای آزادسازی ویزا با اتحادیه اروپا و حمایت از ارمنستان از طریق صندوق صلح اروپا تاکید کرد.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا