روزانه 45 قطعه صنوبر در ایروان. چه کسی یا چرا درختان را قطع کرد؟


45 صنوبر در خیابان پیرومیانر ایروان به یکباره قطع شد. پرونده جنایی با موضوع قطع غیرمجاز درختان تشکیل شده است.

قبل از اینکه ماموران نیروی انتظامی متوجه شوند چه کسانی و چرا درختان را قطع کرده اند، سعی کردیم با صاحبان خانه هایی که درست در کنار درختان قطع شده اند صحبت کنیم. صاحب خانه شخصی در کنار صنوبرها تمایلی به صحبت با ما نداشت اما طبق پرونده جنایی این صاحب خانه بود که 45 صنوبر را قطع کرد و مسئولان سبزه منطقه با ارائه گزارشی به پلیس که هنگام عبور متوجه قطع درختان شد.

یکی از کارگران حیاط عمارت از موقعیت صاحب خانه خبر داد: درختان به حصار خانه آسیب می رساندند، آن که سال ها پیش صنوبرها را کاشت تصمیم گرفت آنها را قطع کند، مشکل چیست؟

آرمن بگویان، مسئول محوطه سازی ایروان، گفت که پیش از این، صاحب خانه نیز با کارمندان انجمن محوطه سازی ایروان صحبت کرده بود و همان استدلال ها را ارائه کرده بود.

بیگویان خاطرنشان کرد: تا جایی که من متوجه شدم درختان سد راه او بودند.

با این حال، به گفته رئیس ANAC در کاناچاپات، مقررات روشن است. اگر درختان در فضای عمومی باشند نه در باغ شخصی دیگر قطع آنها قانونی نیست و اینجا کاملاً بی ربط است که چه کسی صنوبرها را کاشته است.

وی تاکید کرد: این منطقه یک مزرعه سبز شهری محسوب می شود و انجام اقداماتی در آنجا بدون هماهنگی با سازمان سبز و حفاظت محیط زیست شهر ایروان با NAAC مجاز نیست.

آرمن بگویان می‌گوید مثلاً پدربزرگش هم در اواخر دهه 30 در درختکاری در خیابان مشتوتس شرکت می‌کرد، حالا می‌تواند برود یکی از درخت‌های خیابان را قطع کند؟

“خسارات بسیار زیاد است، اما در اینجا من مقدار آن را به اندازه خسارت وارده در نظر نمی گیرم، زیرا از نظر اخلاقی و زیست محیطی این به سادگی غیرقابل قبول است، به خصوص در مورد چنین درختان جدید، جوان و سرزنده.” بیگویان تاکید کرد.

مناطق سبز در ایروان بسیار کمتر از حداقل مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی و سایر استانداردهای پذیرفته شده است.

خبر روی زمین گذاشتن 45 درخت جوان در پایتخت در نیم ساعت به سرعت به گوش اعضای مخالف شورای ریش سفیدان رسید.

«مالک در حیاط خود، در زمین خود، می تواند آنچه را که درست می داند انجام دهد، یعنی درختی بکارد، قطع کند، اما در محوطه عمومی، در منطقه متعلق به جامعه، حق ندارد. پروسه های برش را بدون مستندات مناسب انجام دهید.”

کریستینا واردانیان خاطرنشان می کند، با این حال، نمایندگان دولت شهر کاری برای انجام دادن داشتند، در زمانی که صنوبرها کاشته شدند، متخصصان محوطه سازی موظف بودند به صاحب خانه هشدار دهند که باید حداکثر 3-5 متر از خانه فاصله داشته باشد. صنوبرها در فضاهای عمومی هستند و اگر درختان به این نزدیکی کاشته شوند ممکن است بعداً مشکل ایجاد کنند.

«در این صورت ما زندگی را از درختان محروم کردیم، موجودات زنده ای که در حالت سبز و کسل کننده، حتی به حرکت یا چیز دیگری فکر نمی کردند. مورد دوم قبلاً مربوط به آن شخص است، بخشی قانونی از مسئولیتی که باید در نتیجه فعالیت های خود متحمل شود. وردانیان گفت: باید به مردم اطلاع داده شود تا بفهمند هر کار خیری در واقع خوب نیست و خوب بودن یا نبودن آن هنوز جای سوال است.

با توجه به اتهامات بازپرس، صاحب خانه به دلیل قطع 45 صنوبر روییده در کنار خیابان حصار خانه اش، ممکن است جریمه نقدی، به کار عمومی و یا حتی زندانی شود. شهرداری ایروان خسارت وارده را یک میلیون و 600 هزار درام برآورد کرد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا