«قرارداد مدنی» در جستجوی وزیر جدید دادگستری است


رسمی «قرارداد مدنی» به دنبال وزیر جدید دادگستری است. یکی دیگر از 4 نامی که این روزها دست به دست می شود اضافه شده است، سیساک گابریلیانین، رئیس کمیته علم و آموزش.

«من نامزد نشدم، چنین تمایلی نداشتم. من معتقدم که نامزدهای معرفی شده سزاوارتر این موقعیت هستند. گابریلیان گفت: فکر می‌کنم این اظهارات من مبنایی برای سایر اعضای هیئت‌مدیره باشد، حتی اگر تمایلی برای معرفی من وجود داشته باشد، فکر می‌کنم این نظر نیز لحاظ خواهد شد.»

سیساک گابریلیان در پاسخ به مشاهده آزاتوت گفت: چرا نام شما پخش می شود، اگر پخش می شود پس برای شما هم پیشنهادی بوده است؟ – «نامزد نشده، اما بحث شده و این طبیعی است، من می دانم که ممکن است در بین کاندیداهای احتمالی در نظر گرفته شده باشد، اما روند رسمی دارد. مشاهده کردن، بحث کردن، صحبت کردن یک چیز است، اما پیشبرد بحث چیز دیگری است.»

در فراکسیون حزب کمونیست مجلس جمع آوری امضا برای عزل گریگور میناسیان خود وزیر در پس زمینه تصمیم به استعفا گرفت. رئیس جمهور به توصیه نخست وزیر دو روز پیش او را برکنار کرد.

اما مقامات جست و جو را آغاز نکردند تا زمانی که کرسی وزیر به طور رسمی خالی شد و در روز سه شنبه اعلام کردند که حزب به رهبری نخست وزیر نیز در مورد نامزدی وزیر دادگستری بحث شد. آرپین داوویان، آروسیاک جولهاکیان، ولادیمیر واردانیان، هریکناز تیگرانیان. «آزادی» مطلع شده بود که در جلسه این اداره، نامزدهای این 4 معاون معرفی شده است. اما او تصمیمی نگرفته بود و بحث های درون حزبی برای چهارمین روز است که شدت گرفته است.

هریکناز تیگرانیان، رئیس کمیته کار و امور اجتماعی، فردای آن روز گفت: «او قرار نیست نامزد شود». رئیس کمیسیون حقوقی دولتی ولادیمیر واردانیان امروز گفت: “او در مجلس ملی باقی می ماند.” آرپین داوویان و آروسیاک جولهاکیان پاسخی نمی دهند.

در “قرارداد مدنی” آنها تصور روشنی از این دارند که نامزد وزیر باید چه معیارهایی را داشته باشد، همانطور که مقامات می گویند: او باید “عضو تیم” باشد، یعنی عضو حزب. سیساک گابریلیان عضو حزب کمونیست چین که پس از معاونت تحصیلات حقوقی دریافت کرد، امروز اعلام کرد که تمایلی به وزیر دادگستری ندارد، اما اگر حزب تصمیم بگیرد مخالف آن نخواهد بود.

“شما می توانید با تمام گزینه های ممکن در حدود صحت قانون سعی کنید نظر خود را به سایر اعضا متقاعد کنید، اما زمانی که تصمیمی با اکثریت آرا گرفته شد، بدون استثنا همه ما اساسا موافقت کردیم و بله، ما آن را انجام دادیم. همین تصمیم، طبیعتاً اکنون می تواند اتفاق بیفتد. اما باز هم می‌گویم، فکر می‌کنم وقتی صحبت از یک فرد به میان می‌آید، نظر آن شخص نیز در اولویت است.»

سیساک گابریلیان در پاسخ به سوال ازتوت: آیا ممکن است نماینده مجلس از عدم ارائه کاندیداتوری در همان بحث اول دلخور شده باشد؟ – «راستش را بخواهید، نه. البته از نظر حرفه ای آن رشته هم تا حدودی به دلم می نشیند، اما در حال حاضر در نقشی هستم که خیلی برایم راحت تر است و برای مهمانی هم مناسب است».

ضمناً او همچنین کتمان نکرد که به طومار برکناری وزیر دادگستری نپیوسته است، به گفته خودش یکی از دلایلی که نمی خواهد در آن سمت باشد همین است. – «من خودم از کار آقای میناسیان ناراضی نبودم.

وهاگن الکسانیان، نایب رئیس «توافق مدنی» اسامی نامزدهای معرفی شده را منتشر نکرد، اما نحوه تصمیم گیری در این حزب را روشن کرد. – «اگر مثلاً صحبت از معرفی کاندیدایی برای فلان سمت باشد، مهلت نامزدی اعلام می شود و اعضای هیئت مدیره می توانند تا مهلت مقرر کاندیداها را معرفی کنند».

الکسانیان به زمان معرفی نامزد برای وزیر دادگستری اشاره کرد. – «نمی توانم بگویم درست نمی شود، اما می توانم بگویم مهلت دارد و قبل از پایان مهلت، اعضای اداره می توانند کاندیدا را معرفی کنند».

وی خاطرنشان کرد: اکثریت بخش، بخش رای می دهند و نامزدی را به نخست وزیر معرفی می کنند.

الکسانیان در پاسخ به این سوال که “گفته می شود ممکن است جلسه سه شنبه هفته آینده برگزار شود و در همان روز تصمیم گیری شود که حزب چه کسی را برای پست وزیر معرفی کند”. – “دیگر نمی توانم بگویم.”

با این وجود، حرف آخر به نخست وزیر تعلق دارد. به توصیه وی است که رئیس جمهوری تغییراتی در ترکیب دولت ایجاد کند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا