50 هزار امضا به جای 60 روز در 30 روز جمع آوری می شود. نیروهای طرفدار غرب و نمایندگان جامعه سیاسی در گیومری حضور داشتند


نیروهای طرفدار غرب و نمایندگان جامعه سیاسی امروز در گیومری حضور داشتند. آنها آمدند تا ببینند که جمع آوری امضا برای همه پرسی عضویت اتحادیه اروپا در شهر دوم ارمنستان چگونه پیش می رود و همچنین برای اطلاع رسانی در جریان جمع آوری امضا در خیابان ها قدم زدند.

هوسپ خورشیدیان، رئیس سازمان غیردولتی “شهروند آزاد” می گوید: 50000 امضای مورد نیاز به جای 60 امضا در 30 روز جمع آوری می شود که پیام روشنی برای مسئولان خواهد بود.

«تا 15 روز 27600 امضا و تا دیروز 31000 امضا جمع آوری شد. عمدتاً در ایروان، استان شیراک، گغارکونیک، منطقه آرماویر و منطقه آرارات فعال است. اما به هر حال دلیلی برای آرامش و آسایش در آن اعداد به ما نمی دهد، زیرا هدف ما جمع آوری 50000 نفر است تا پیام خوبی از سوی جامعه، از سوی مردم به مردم باشد به گفته خوشودیان، که این موضوع خواسته مردم است، یک تصمیم است و شورای ملی قبلاً به رای و صدای مردم و امضای این قضیه پاسخ داده است.»

پس از جمع آوری 50 هزار امضا، این پروژه وارد شورای ملی می شود. در مورد نحوه رأی گیری نمایندگان مجلس، تاکنون نه دولت و نه نیروهای سیاسی مخالف موضع خود را در این مورد اعلام نکرده اند.

دولت به مبتکران همه پرسی یادآوری می کند، اگرچه ارمنستان برای یکپارچگی اروپایی تلاش می کند، آنها ابتدا باید سیگنال هایی از اتحادیه اروپا دریافت کنند که می خواهند ارمنستان را به عنوان عضو اتحادیه ببینند و روند همه پرسی ممکن است آخرین مرحله باشد. مبتکران جمع آوری امضا مخالفت می کنند که این گام با هدف الحاق فوری ارمنستان به اتحادیه اروپا نیست، بلکه در آغاز این روند است.

آرمان باباجانیان، رئیس حزب “به خاطر جمهوری” می گوید. – «نمی توانند امضای 50 هزار نفر را بی اهمیت بدانند و این را در دستور کار ندانند. در حال حاضر یک دستور کار سیاسی در ارمنستان وجود دارد و آن جمع آوری امضا در مورد عضویت ارمنستان در اتحادیه اروپا است، بنابراین فکر می کنم خیلی زود این جمع آوری امضاها را به پایان خواهیم رساند، یک روند سیاسی در مجلس ملی آغاز خواهد شد و ما شاهد تغییرات قابل توجهی در روحیه مسئولان خواهیم بود، زیرا واقعاً نمی توان مستقیماً به این روحیه ها پاسخ داد.

آرام سرکیسیان، رئیس حزب «جمهوری»، چه احساسی شهروندان در مناطق مختلف نسبت به جمع آوری امضا دارند، از تماس های خود به این نتیجه رسیده است که 50 درصد مردم منفعل هستند.

«یا بهتر است بگوییم می‌ترسند، هیچ تغییری نمی‌خواهند، زیرا در هر تغییری خطر می‌بینند. او هیچ پیشنهادی نمی دهد و هر پیشنهادی رد می شود، 50 درصد باقی مانده فعال است، از آن 50 درصد، 30 درصد مشخصا مال ماست. این 30 درصد به وضوح خواهان اتحادیه اروپا هستند، 20 درصد باقی مانده بین سابق و جدید تقسیم می شود.

آرام سرکیسیان با این ادعا که ارمنستان در اتحادیه اروپا انتظار نمی رود، مقابله می کند. مرز ارمنستان و آذربایجان اشاره دارد. – «به مناطق مرزی ارمنستان بروید ببینید چه کسانی نظارت می کنند و آنهایی که نظارت می کنند ناظران اروپایی هستند و اگر ارمنستان مرز اروپا نیست آن ناظران اروپایی در این مرز چه می کنند؟ یا اگر نمی‌خواهند ما در اروپا باشیم، چرا به اینجا آمدند و مرزهای ما را زیر نظر گرفتند؟»

اگر پروژه نیروهای غرب گرا برای برگزاری همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا به مجلس شورای ملی برسد و رد شود، در مرحله دوم بدون رسیدن به مجلس طرح به همه پرسی گذاشته می شود اما این بار باید 300 هزار امضا داشته باشد. در 60 روز جمع آوری شود.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا