دود، چادر و هواپیماهای بدون سرنشین در میدان آزادی. در ارمنستان هفته علم است



میدان آزادی ایروان پر از دود است، چادرها و پهپادها در این منطقه وجود دارد. در ارمنستان هفته علم است، این بار نه معترضان با مطالبات سیاسی، بلکه مؤسسات علمی، دانشگاه ها و بنیادهایی هستند که آمده اند تا بگویند، نشان دهند و توضیح دهند که علم در یکی از میدان های اصلی کشور چیست.

ابتکار «گیتوژ» برگزارکننده این رویداد سخنرانی، آزمایش های علمی، تبادل تجربه و رواج علم است.

و چه کسی به آن علاقه دارد؟ باورتان نمی‌شود و در غرفه‌های ما، یا غرفه‌ی مرکزی که در آن سخنرانی‌ها برگزار می‌شود، قدم بزنید، ببینید با چه علاقه‌ای به مطالعه تأسیسات مختلف مرتبط با علم می‌پردازند، چه چشمانی هیجان‌انگیز و درخشان می‌بینند که چه آزمایش‌هایی در غرفه‌ها انجام می‌دهند، چه سوالات جالبی که از لیلیت مارگاریان، مدیر عملیاتی ابتکار “گیتوژ” می پرسند، در گفتگو با “آزاتوتیان” گفت.

الک مانولیان 13 ساله گفت: پژوهشگاه ماتنداران اینجا غرفه خود را دارد. – “آنها نشان دادند که چگونه تجزیه و تحلیل می کردند و متوجه شدند که در این منطقه رنگ از این نوع گل ها ساخته شده است، سپس با همین روش رنگ به دست آوردند.”

علاقه الک به علم اصلاً آماتوری نیست، او قبلاً تصمیم روشنی دارد. – «من می خواهم شیمی آلی را در ارمنستان توسعه دهم. چرا در ارمنستان، زیرا ما بسیار به آن نیاز داریم؟ چون اگر بگوییم ارمنستان نیازی به شیمی ندارد، می‌توانیم به سال 2020 برگردیم، فسفر مورد استفاده برای سوزاندن سربازان را به یاد بیاوریم. به عبارت دیگر، به عنوان یک سلاح عمل می کرد. و یک کشور متخاصم به علم، به ویژه شیمی، مانند هوا و آب نیاز دارد.»

دانش آموزان تاووش نیز در این جشنواره علمی حضور داشتند. داویت اوتاریان از آچاجور گفت چرا. – “علم رشته ای است که همه پدیده های اطراف ما را مطالعه می کند، آنچه را که اتفاق می افتد توضیح می دهد، ما برای بسیاری از سوالات از علم پاسخ می گیریم.”

ملینه بیگلاریان از مرکز تحقیقات اکولوژیانوسفر گفت که زندگی در اینجا برای مردم در همه رنگ‌هایش جالب است، از رژیم‌های غذایی شروع می‌شود، به وبلاگ‌نویس‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین ختم می‌شود. – «توجه یکی روی تحقیقات هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز است، دیگری روی آلودگی هوا، نحوه طراحی رژیم غذایی خود. آن‌ها می‌خواهند اطلاعات داده‌شده توسط اینفلوئنسرهای وبلاگ‌نویسان را تأیید کنند.”

در غرفه دانشگاه ارمنی-روسی، مری سمباتیان، دانشجوی دانشگاه، پهپادی را نشان داد که «تعقیب می‌کند و شلیک می‌کند».



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا