موضع سنت اچمیادزین در مورد دولت پاشینیان “همین” است.



پدر یسای آرتنیان، مدیر مرکز اطلاع رسانی کلیسای مادری، اطمینان می دهد که موضع سنت اچمیادزین در مورد قدرت نخست وزیر پاشینیان یکسان است، حتی پس از مراسم تقدیس مجدد کلیسای مادر، زمانی که مقامات به رهبری پاشینیان شرکت کردند.

کشیش یسایی به «آزادی» گفت: «آنچه قبلاً گفتیم، آنچه قبلاً در کنفرانس مطبوعاتی رخ داده است، می‌توانید هر چه ارشک ارشک اظهار نظر کرد، آن را به عنوان پاسخ سؤال خود بپذیرید».

اعلیحضرت ارشاک، دیپلمات صحرای مادر، ده روز قبل از این رویدادها در مورد موقعیت کلیسا صحبت کرد، در حالی که هنوز به طور عمومی مشخص نشده بود که آیا پاشینیان در آن شرکت خواهد کرد یا خیر. این موضوع هنوز در آن زمان در دولت مطرح بود.

«زمانی که این مطالبه مطرح شد، تاکنون تز دیگری علیه آن مطالبه ارائه نشده است. کلیسا به مواضع خود ادامه خواهد داد و در هر صورت که لازم باشد، نگرانی های خود را ابراز خواهد کرد.»

روابط بین صحرای مادر و دولت پاشینیان به ویژه پس از جنگ 44 روزه تشدید شد و با پیوستن صندلی مادر به تقاضای استعفای پاشینیان، تشدید شد. امسال در 8 اردیبهشت پلیس حتی سعی کرد از ورود معظم له به سردارپات جلوگیری کند و در 10 آذرماه پیام سنتی سال نو حضرتعالی را شبکه تلویزیونی عمومی پخش نکرد.

علیرغم تیرگی روابط، مادر سرتیر در جلسه شورای معنوی بحث و تبادل نظر کرد و تصمیم گرفت که مسئولان را برای مراسم افتتاحیه کلیسای جامع دعوت کند.

کاتولیکوس کل ارامنه کارگی دوم در این مراسم اعلام کرد: مبارزه با اچمیادزین مقدس به معنای مبارزه با هویت و موجودیت ارامنه، حمله به کشور ارمنی و محروم کردن زندگی ارمنی از محتوای ملی و معنوی آن است.

مقامات کلیسای جامع را در میانه نماز ترک کردند. آیا این قسمت از پیام کاتولیکوس را دوست نداشتند و متوجه مقامات شده بود؟ آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی با اشاره به این سخنان خواستار عدم شناسایی کشیش و کلیسا شد.

“می گویند سیلی به خیبر پختونخوا بود، سیلی به خیبر پختونخوا چه معنایی دارد، حداقل… نیکول پاشینیان، که کشیش باگرات، وازگن گالستانیان، او را دجال می نامید، نمی دانم چه، به هر حال، رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: او در آن زمان آنجا بود، اما کجا بود؟

دعوت سنت اچمیادزین توسط رئیس جمهور دوم و سوم ارمنستان رد شد. سرژ سرکیسیان، به قول خود، «شرکت در هر رویدادی در یک مکان با رهبران ضد ملی کنونی ارمنستان را غیرممکن دانست».



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا