ایروان از احتمال جنگ صحبت می کند



پس از دو سال و نیم مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان، ایروان از احتمال جنگ صحبت می کند.

وی سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان است امروز دوباره پاسخ دهید آذربایجانی به همکارشبا بیان اینکه لفاظی های تهاجمی باکو، رد پیشنهادها برای امضای معاهده صلح با مواد مورد توافق، بسیاری از کارشناسان ارمنی و بین المللی را به این نتیجه می رساند که آذربایجان از COP-29 برای ایجاد پرده ای برای مشروعیت تشدید تنش استفاده خواهد کرد.

«تعداد چنین تحلیل هایی در حال افزایش است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که برای حذف چنین چشم اندازی، لازم است که محتوای توافق شده پیمان صلح قبل از COP-29 امضا شود، در غیر این صورت، بدون آن، رهبرانی که به باکو می روند ممکن است ناخواسته به جنگ افروزان تبدیل شوند. ارمنستان به نوبه خود می گوید که آماده امضای توافقنامه صلح قبل از COP-29 است.

آیا باکو پس از COP-29 تجاوز به ارمنستان را آماده می کند؟ آنها انتظار دارند از هفته گذشته پاسخی از وزارت امور خارجه دریافت کنند. با این حال، آذربایجان تنها ادعا کرد که ایروان “بیانیه های تبلیغاتی دروغین را منتشر می کند و تلاش می کند جامعه بین المللی را گمراه کند”. درباره تشدید احتمالی درگیری نظامی در ورشو در هفته گذشته آرارات میرزویان وزیر امور خارجه نیز سخنرانی کرد، بعداً نیز معاون او:

امضای توافقنامه صلح با متن توافق شده از پیشنهاد ایروان و: از رد باکو سپس لفاظی های طرف آذری روز به روز سخت تر می شود. باکو بر ارمنستان اصرار دارد خواسته اصلی او تغییر قانون اساسی است، اضافه کردن موارد جدید.

حتی به ارمنستان آخرین تصمیم دادگاه قانون اساسیاینکه در متن قانون اصلی ادعای ارضی علیه هیچ کشوری وجود ندارد، نگرانی آذربایجان را برطرف نکرد، برعکس، باکو از محتوای آن ناراضی است.

بر اهمیت مقدمه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از قانون اساسی تاکید شده است که در آن به اعلامیه استقلال ارمنستان اشاره شده و در آن جاه طلبی های ارضی نسبت به آذربایجان وجود دارد. به ویژه، مقدمه تصمیم دادگاه و بنابراین اعلامیه استقلال به عنوان «اصول اساسی دولت ارمنی» توصیف شد و ذکر شد که آنها مقررات تغییرناپذیر هستند که جاه طلبی های ارمنستان نسبت به سرزمین های آذربایجان را بیشتر می کند. در بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان آمده است.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا