روسیه ماموریت اتحادیه اروپا در ارمنستان را به مداخله در امور قفقاز جنوبی متهم کرد • MassisPost


مسکو – یکی از دستیاران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه مدعی شد که اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای سه برابر کردن تعداد ناظران مستقر در امتداد مرز ارمنستان با آذربایجان است، مأموریتی که روسیه و آذربایجان به شدت با آن مخالفت می کنند.

به گزارش خبرگزاری های روسی، یوری اوشاکوف گفت: «فعالیت های نمایندگی اتحادیه اروپا در ارمنستان مورد استقبال قرار نمی گیرد و این مأموریت متأسفانه در حال رشد است. در ماه ژوئن، 138 نفر تشکیل شده بود و اکنون حدود 210 نفر در آنجا مشغول به کار هستند. انتظار می رود تعداد آنها به 600 نفر افزایش یابد. البته ما می توانیم به وضوح تصور کنیم که آنها در آنجا چه می کنند.

ماموریت اتحادیه اروپا در فوریه 2023 به درخواست دولت ارمنستان با هدف اعلام شده جلوگیری یا کاهش نقض آتش بس در مرز ارمنستان و آذربایجان آغاز شد. اتحادیه اروپا اواخر سال گذشته تصمیم گرفت پرسنل خود را از 138 به 209 افزایش دهد.

یوری اوشاکوف

به گفته اوشاکوف، ایالات متحده و چندین کشور غربی به بهانه مشارکت در روند حل و فصل که قبلاً با مشارکت فعال فدراسیون روسیه تسهیل شده است، تلاش می کنند در امور قفقاز جنوبی مداخله کنند. اوشاکوف در یک نشست خبری گفت: «ایالات متحده و تعدادی دیگر از کشورهای غربی در تلاش هستند تا در روند کار بر روی یک معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان وارد شوند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که همه زمینه‌ها در مسکو انجام شد و اکنون کشورهای غربی صرفاً تلاش می‌کنند در روند مذاکرات مداخله کنند و از این طریق در امور منطقه مداخله کنند.

اوشاکوف افزود: «به بیان خفیف، همه شرکت‌کنندگان در مذاکرات دوجانبه بین ارمنستان و آذربایجان از چنین نقشی برای غرب و این تلاش‌ها برای فرورفتن در روند استقبال نمی‌کنند».





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا