نیکول پاشینیان برای یک سفر کاری عازم روسیه شد



نخست وزیر نیکول پاشینیان برای یک سفر کاری 7 تا 8 اکتبر عازم روسیه شد.

به گفته دفتر نخست وزیر، پاشینیان در نشست عادی شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو شرکت خواهد کرد.

جزئیات دیگری در این پیام ذکر نشده است.

وزیر خارجه ارمنستان آرارات میرزویان نیز راهی روسیه شد: جیحون بایراموف وزیر امور خارجه آذربایجان نیز در مسکو حضور دارد. وزارت امور خارجه به «آزادی» اعلام کرد که «اجلاس جداگانه وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان برنامه ریزی نشده است» در مسکو.

امروز تولد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. دیمیتری پسکوف، نماینده رسمی کرملین، پیشتر گفته بود که در 7 اکتبر، نشست شورای سران کشورهای عضو CIS برگزار خواهد شد که “یک نشست کامل با یک دستور کار کامل” خواهد بود.

به گفته سخنگوی کرملین، رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع “شب 7 اکتبر با رئیس جمهور روسیه خواهند بود.”

رئیس مجلس ملی ارمنستان در پس زمینه تنش روابط ارمنستان و روسیه آلن سیمونیان شرکت نخواهد کردl به مجمع بین پارلمانی کشورهای مستقل مشترک المنافع که در 12 ژوئیه در سن پترزبورگ برگزار می شود.

در پایان ماه ژوئن، نشست شورای اقتصادی کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو برگزار شد. ارمنستان نپذیرفت برای اعزام هیئتی بلندپایه به مسکو، و ارمنستان توسط رازمیک خماریان، سفیر ارمنستان در بلاروس، در این مجمع حضور داشت. به عنوان یک قاعده، ارمنستان در آن رویداد توسط معاون نخست وزیر Mher Grigoryan نمایندگی می کرد.

با وجود تشدید روابط با سازمان پیمان امنیت جمعی، اگرچه ایروان جلسات ساختارهای تحت رهبری مسکو را تحریم کرد، اما اعلام کرد که مهم است همکاری با CIS و EAEU. این رئیس مجلس ملی، آلن سیمونیان بود که خاطرنشان کرد که کشورهای مستقل مشترک المنافع یک پلت فرم همکاری است که به نفع ارمنستان است و «در رابطه با EAEU، ما در یک منطقه اقتصادی هستیم و اقتصاد ما کاملاً به هم مرتبط است. اقتصاد آن کشورها».



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا