وزارت امور خارجه ارمنستان می گوید آذربایجان از COP-29 به عنوان محافظ دود برای مشروعیت بخشیدن به تشدید تنش در آینده استفاده می کند • MassisPost


ایروان – به گفته آنی بادالیان، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان از COP-29 به عنوان پرده دود در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تشدید تنش ها در آینده استفاده خواهد کرد. این اظهار نظر در پاسخ به ادعاهای وزارت خارجه آذربایجان، مبنی بر اینکه ارمنستان در تلاش است رهبران جهان را متقاعد کند که نشست COP-29 که قرار است در نوامبر امسال در باکو برگزار می شود را نادیده بگیرند، بیان شد.

مایلم توجه شما را به این واقعیت جلب کنم که سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان به سوالاتی که من در کامنت های چهارم اکتبر خود مطرح کردم، پاسخ نداد. سؤالات این بود که آیا آذربایجان قصد تجاوز به جمهوری ارمنستان را دارد؟ آیا این کشور از به رسمیت شناختن تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان خودداری می کند؟ آیا این دستور کار صلح را کنار می گذارد؟» بدلیان در گفت و گو با آرمپرس گفت.

لفاظی تهاجمی رسمی باکو و امتناع از امضای معاهده صلح که شامل مواد مورد توافق است، بسیاری از کارشناسان ارمنی و بین المللی را به این نتیجه رسانده است که آذربایجان از COP-29 برای ایجاد پرده دود در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به تشدید تنش های آینده خود استفاده خواهد کرد. اضافه شده است.

به گفته بدلیان، تعداد این گونه تحلیل ها رو به افزایش بوده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که رد این چشم انداز مستلزم امضای محتوای توافق شده پیمان صلح قبل از COP-29 است. در غیر این صورت، رهبران شرکت کننده در اجلاس باکو ممکن است ناخواسته به محرک درگیری تبدیل شوند. ارمنستان اعلام کرده است که آماده امضای پیمان صلح قبل از COP-29 است.

تاکید می کنم که جمهوری ارمنستان تصمیم برگزاری COP-29 در باکو را به عنوان ابزاری برای ایجاد اعتماد بین طرفین و ترویج صلح در منطقه تایید کرد. ما نمی خواهیم از آن برای هدف مخالف استفاده شود.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا