بیانیه باکو در مورد آلما آتا درباره ورشکستگی صندوق مذاکره ایروان است. مروکیان



پس از آخرین اظهار نظر آذربایجان در مورد اعلامیه آلما آتا، ادمون ماروکیان، سفیر سابق با وظایف ویژه مدعی شد که کل صندوق مذاکرات ارمنستان ورشکسته است.

اخیراً برای اولین بار از باکو به طور علنی اعلام کردند که “مرزهای کشورهای عضو CIS و اینکه کدام سرزمین متعلق به کدام کشور است، توسط اعلامیه آلما آتا تعیین نشده است.” ایروان با این تفسیر موافق نیست، آنها تردید دارند که شاید این در واقع به این معنی باشد که آذربایجان از ارمنستان خواسته های ارضی دارد. به گفته ادمون ماروکیان، سیاست خارجی ایروان به این امر منجر شد.

«این یک وضعیت ورشکستگی است که وقتی شما بدون توقف وجه مذاکره خود را مصرف می کنید، ابزار خود را یک طرفه به طرف مقابل می دهید و در مقابل چیزی دریافت نمی کنید، ورشکست می شوید. و آن اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان در مورد این است که به شما اطلاع می دهند، به شما اعلام می کنند که ورشکست هستید، همه استدلال های شما ورشکسته است و صندوق مذاکره شما به معنای مذاکره خالی است. سفیر سابق با وظایف ویژه.

ادمون ماروکیان که تقریباً دو سال است به عنوان بخشی از تیم نخست وزیر نیکول پاشینیان در مذاکرات ارمنستان و آذربایجان شرکت داشته است، تأکید می کند که مذاکره کنندگان ارمنی موافقت کردند که ارجاع به اعلامیه آلما آتا در مقررات تعیین مرز بدون ضمیمه کردن نقشه واضح اتحاد جماهیر شوروی به گفته سفیر سابق، این امر به این معنی است که اصل اطمینان حقوقی به شدت نقض شده است. – «به این معناست که هیچ قطعیتی در مورد اینکه آذربایجان می گوید «ما تمامیت ارضی ارمنستان را طبق اعلامیه آلماتی به رسمیت می شناسیم» به چه معناست. و سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان آن پرانتزها را بیشتر باز کرد و می‌گوید موضوع مربوط به سرزمین نیست.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر، گفت: «نقشه 1975 می تواند و باید مبنایی برای کارهای مرزبندی بیشتر نیز باشد، زیرا حاکی از توافقاتی است که در 6 اکتبر 2022 در پراگ در مورد مرزبندی بر اساس اعلامیه آلماتی حاصل شد.»

پاشینیان و هم تیمی هایش برای مدت طولانی اطمینان دادند که باید نقشه مشخصی برای تعیین مرزها در توافقنامه صلح مشخص شود، باکو مخالف بود. علاوه بر این، به درخواست آذربایجان، روند تعیین مرز از مذاکرات صلح جدا شد و نخست وزیر پاشینیان که همین یک سال پیش روند تعیین مرز را با نقشه 1975 تصور می کرد، اکنون از نقشه مشخص صحبت نمی کند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا