درگیری بین پلیس و معترضان. مخالفان یک اقدام اعتراضی انجام دادند



اقدام اعتراضی اپوزیسیون خواستار استعفای نخست وزیر امروز نیز بدون حادثه نگذشت. دلیل آن مترسکی بود که لباس زندانی پوشیده بود که مخالفان به منطقه آورده بودند. به گفته آنها، تصویر نخست وزیر را نشان می دهد. در حالی که شرکت کنندگان در تلاش برای بلند کردن مترسک بودند، پلیس به سرعت آن را مصادره کرد و درگیری شروع شد.

این بار در جریان این حادثه دستگیری صورت نگرفت.

مخالفان برای گزارش جنایت در مقابل ساختمان دادستانی کل بودند. آنها حمله آذربایجان به آرتساخ و تبعید ساکنان آرتساخ را نسل کشی می نامند. او مدعی است که دولت ارمنستان نیز در اجرای آن شریک بوده است.

به گفته وکیل جنبش، هوهانس خودویان، ارمنستان موظف بود امنیت مردم آرتساخ را تضمین کند.

«اعلامیه استقلال گواه این است، قانون اساسی جمهوری ارمنستان که به اعلامیه استقلال ارمنستان ارجاع می دهد گواه این است، هر چقدر هم که عده ای تلاش می کنند این دو سند را از یکدیگر جدا کنند و اراده قانون اساسی اول را نادیده بگیرند. خودویان خاطرنشان کرد: در متن استراتژی امنیت ملی جمهوری ارمنستان که آخرین بار در سال 2020 به روز شده است اشاره مستقیمی به آن وجود دارد.

وهاگن الکسانیان. اپوزیسیون حامی جنبش مسئول اخراج NK هستند

در همین حال، نمایندگان دولت همچنان مخالفان را مسئول آنچه در آرتساخ رخ داده است، مقصر می دانند. وهاگن الکسانیان، نماینده پارلمان از “پیمان مدنی” مدعی است که اپوزیسیون حامی جنبش “مبارزه مقدس” مسئول اخراج قره باغ کوهستانی و وقایع پیش از آن هستند. دولت ارمنستان محاصره 9 ماهه قره باغ کوهستانی و تجاوزات آذربایجانی را که به دنبال آن به وقوع پیوست، خنده دار می خواند.

“اگر شهروندان جمهوری ارمنستان، برادران و خواهران ما که به زور از قره باغ آواره شده اند، مطمئناً به خوبی می دانند و به خوبی می دانند که در قره باغ کوهستانی چه اتفاقی افتاده است، به ویژه زمانی که مقامات جمهوری ارمنستان از قره باغ کوهستانی خواسته اند. به هر طریق ممکن تا مقامات آنها بروند و شهرک سازی ها را در صوفیه هدایت کنند، که این مذاکرات را متوقف کردند، که در روزهای اخیر یک تغییر قدرت خشونت آمیز یا نیمه خشونت آمیز در قره باغ کوهستانی انجام دادند، رئیس جمهور را مجبور به استعفا کردند. رئیس جمهور جدید، رئیس جمهور جدید چه فرمانی را امضا کرد، شهروندان همه اینها را می بینند: و چنین اتهاماتی از سوی محافل مجری همه اینها، به نظر من، غیر از خشم مضاعف نسبت به کسانی که آنها را مطرح می کنند، نمی تواند باعث ایجاد چیز دیگری در بین مردم شود. الکسانیان گفت: من معتقدم مردم ما یک ضرب المثل خیلی خوب دارند که احتمالاً در مورد این وضعیت است: «جایی که سیل می‌شکند، سیل می‌شکند».

احزاب اپوزیسیون همچنین گزارش جنایت خود را در خصوص بیانیه 27 سپتامبر نخست وزیر ارمنستان از تریبون سازمان ملل ارائه کردند. نیکول پاشینیان در نیویورک اعلام کرداگر دادگاه قانون اساسی ارمنستان تشخیص دهد که معاهده صلح با قانون اصلی مغایرت دارد، اصلاحات قانون اساسی ضروری خواهد بود. پاشینیان اما آن را چندان محتمل ندانست.

«هر سخنرانی عمومی توسط شخصی به نمایندگی از جمهوری ارمنستان از چنین منبرهای بلندی، از جمله از محل سخنرانی مجلس ملی جمهوری ارمنستان، در صورتی که حاوی عبارات و ادعاهایی باشد که به تبلیغات خصمانه دامن می زند، هر مورد به طور جداگانه یک قسمت از دولت است. خیانت” – تاکید کرد هوانس خودویان.

معاون دولت در اظهارات نخست وزیر درباره احتمال اصلاح قانون اساسی مشکلی نمی بیند.

«سخنان نخست وزیر از تریبون سازمان ملل بسیار واضح بود که او چنین فکر نمی کند تصمیم دادگاه قانون اساسی آمد تا تمام آن ترس ها را از بین ببرد، در مورد مقررات مرزبندی وهاگن الکسانیان گفت: همه آن نگرانی ها و تردیدها برطرف شد.

مخالفان نیز برای اطلاع از روند رسیدگی به پرونده جنایی پس از تجاوز آذربایجان در شهریور سال گذشته به دادسرا مراجعه کردند. در نتیجه حمله آذربایجان بیش از 100 هزار نفر آواره و بیش از 200 سرباز و غیرنظامی کشته شدند.

وکیل این جنبش گفت: “مقامات جمهوری ارمنستان برای آینده قابل پیش بینی حداقل اقدامی برای حمایت از حقوق مردم قره باغ کوهستانی در دادگاه های بین المللی انجام نمی دهند.”

در همین حال کمیته تحقیق مدعی است که تحقیقات فعال در این خصوص در حال انجام است اما از ارائه اطلاعات در این باره خودداری می کند. مقامات انتظامی درباره محرمانه بودن تحقیقات مقدماتی توضیح می دهند.

مخالفان پس از ارائه گزارش جنایت مقابل ساختمان دادستانی کل کشور را ترک کردند.

اسقف اعظم باگرات پس از وقفه ای سه ماهه تجمعات خود را از سر گرفت، اما از اقدامات خود چیزی نمی گوید.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا