دولت مؤلفه حاکمیت ارمنستان را در پست های بازرسی این کشور اضافه می کند. آندرانیک کوچاریان



رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس شورای ملی در گفتگو با «آزاتوتیان» اعلام کرد: حرکت پاسگاه های خود را به طور کامل مدیریت می کنیم.

آندرانیک کوچاریان نظر خود را با عقب نشینی مرزبانان روسی از پاسگاه آگاراک در سیونیک در اول ژانویه سال آینده و از فرودگاه “زوارتنوتس” ایروان در اوت گذشته افزایش داده است.

دیروز پس از توبیخ دوجانبه پوتین و پاشینیان، مشخص شد که سه ماه دیگر مرزبانان ارمنی در پاسگاه مرزی مغری جایگزین روس ها خواهند شد. و حفاظت از مرزهای ارمنستان-ایران و ارمنستان-ترکیه توسط مرزبانان روسیه همراه با نیروهای مرزبانی ارمنستان انجام خواهد شد. سخنگوی نخست وزیر پاشینیان این خبر را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. مشخص نیست که آیا این تصمیم سیاسی زودتر گرفته شده است یا خیر.

«زوارتنوتس» را به خاطر دارید که در نتیجه چه تمهیدی به واقعیت تبدیل شد؟ هیچ کس باور نمی کرد، اما مقامات فعلی ارمنستان با افزودن مولفه حاکمیت ما در ایست های بازرسی، اولین گام در فرودگاه “زوارتنوتس” در جهت واگذاری این مسئولیت به نیروهای مرزبانی ارمنستان و بعد – خودتان دیدید که قبلاً تصمیمی گرفته شده است، از اول ژانویه پست بازرسی مزرعه باید توسط واحدهای نیروهای گارد مرزی ما مدیریت شود.”

رئیس کمیته دفاعی مجلس علاوه بر تصمیم برای جایگزینی نیروهای مرزبانی روسیه با مرزبانان ارمنی در پاسگاه آگاراک، خدمت سربازان مرزبانی ارمنستان همراه با مرزبانان روسی در ایالت را مهم‌تر می‌داند. مرز با ایران و ترکیه

به گفته آندرانیک کوچاریان، هنوز خیلی زود است که درباره نسبتی که مرزبانان ارمنستان و روسیه حفاظت مشترک انجام می دهند صحبت کنیم.

و این انتقال از نیروهای گارد مرزی روسیه به نیروهای مرزبانی ارمنستان زمان زیادی را از ما خواهد گرفت، زیرا روند شکل گیری آن از منظر حرفه ای و از نقطه نظر تقویت نیازها، زمان زیادی است. رئيس كميته NA تاكيد كرد: مصرف كننده.

کوچاریان در پاسخ به این سوال که “آیا ارمنستان این همه منابع دارد: افسران مرزبانی، نیروهای مرزبانی؟” – “یعنی چه: منابع دارد؟ آیا ارمنستان باید نیروهای گارد مرزی داشته باشد؟ ما در مورد نیروهای مسلح، نیروهای مرزبانی صحبت نمی کنیم. در نهایت، ما نام داشتیم، اما دامنه و محتوا با آن اهداف مطابقت نداشت، اما آنها شروع به شکل گیری کردند، درست است؟ کیرانتز، ندیدی که نیروهای مرزبانی قبلاً محل خود، واحد خود را از نظر نیروها دارند و نیروهای مرزبانی در آنجا خدمات خود را انجام می دهند؟ گمانه زنی های زیادی در مورد چگونگی حفاظت نیروهای مرزبانی از نیروهای مسلح آذربایجان در آنجا وجود داشت… اما صحبت از حفاظت از مرز است و در صورت تخطی از مرز، از یک منبع نیرو دیگر استفاده می شود. ”

آیا می‌توانیم بگوییم که ارمنستان قصد دارد بطور کامل از مرزهای دولتی خود، چه با ترکیه و چه با ایران، قدم به قدم محافظت کند، رئیس کمیته شورای ملی به این سوال پاسخ داد؟ – «در رابطه با مرز دولتی قراردادهای بین المللی وجود دارد و این قراردادها باید تا پایان قرارداد اعتبار داشته باشد و پس از آن خودمان آماده باشیم که خدمات مرزبانی را انجام دهیم.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا