“راکت دولتی”. اتحادیه های خلاق در مورد ادعای ملی کردن دارایی خود


“راکت دولتی”، اتحادیه های خلاق ارمنستان ده ها ادعای دادستانی کل برای ملی کردن اموال خود را اینگونه توصیف می کنند. نمایندگان هنرمندان، نویسندگان، نابینایان و چندین اتحادیه دیگر همچنان ادعا می کنند که دولت دلیلی برای گرفتن ساختمان هایی که به عنوان ملک آنها در نظر گرفته شده توسط کاداستر وجود ندارد.

کارن مزلومیان، وکیل اتحادیه هنرمندان می گوید: «این املاک که درخواست ملی شدن آن ها مطرح شده است، از سال های شوروی متعلق به آن اتحادیه های خلاق بوده است.

اساس دعاوی دادستانی کل، قانون مالکیت ارمنستان مصوب 1990 است. به گفته مأموران نیروی انتظامی، ساختمان‌های اتحادیه‌ها با آن قانون ملی شدند، حتی بدون تصمیم دولتی نیز نمی‌توان آنها را خصوصی کرد.

«آیا مدرکی ارائه کرده‌اید که نشان دهد ساختمان اتحادیه هنرمندان، مثلاً 16 آبویان، ساختمان‌های اتحادیه‌های خلاق دیگر در زمان شوروی دولتی بوده است؟ چنین دلیلی ارائه نشده است که آنها را دارایی دولتی بوده و طبق قانون سال 1990 به مالکیت جمهوری ارمنستان در آمده است. کارن مزلومیان، وکیل اتحادیه هنرمندان، گفت: این قانون منحصراً شامل اموال سازمان های دولتی است.

لوون باغداساریان وکیل اتحادیه نویسندگان نیز گفت. – «در طول سال‌های اتحاد جماهیر شوروی، دارایی اتحادیه‌های خلاق، اعم از دیلیجان، تساغکادزور، ایروان و غیره، دارایی همه اتحادیه‌های خلاق منحصراً متعلق به دومی بود، بنابراین در چنین شرایطی، کارکرد دولت انجام می‌شد. نسبت به این شرکت ها کاملاً محروم است».

نخست وزیر نیکول پاشینیان ماه ها پیش تایید کرد که تصمیم برای ملی کردن ساختمان های گران قیمت اتحادیه های خلاق سیاسی است. پاشینیان دلیل این تصمیم را مثال اتحادیه ورزش هایستان عنوان کرد که اموال و اراضی ثبت شده به نام خود را به مبلغ 5 میلیارد تومان به یک فرد خصوصی فروخت.

اما این اتحادیه تنها اتحادیه ای نیست که اموال خود را فروخته است. مثلاً در دهه 1379 اتحادیه هنرمندان بخشی از ساختمان واقع در 16 ابوویان را فروخت، اکنون در آن منطقه خانه های مسکونی اجاره داده می شود و حتی زمین هایی نیز به فروش می رسد.

اتحادیه ها بیشتر ساختمان های خود را در مرکز پایتخت اجاره می دهند. به عنوان مثال انجمن نابینایان در خیابان ایثاکیان 18 چنین محوطه هایی دارد. رئیس جمهور می گوید که درآمد حاصل از اماکن تجاری به اعضای انجمن واریز می شود. ارائه مزایا، کمک هزینه تحصیلی به اعضای دانشجو. حالا اما او می گوید که آنها در خطر محرومیت از آن نیز هستند.

رفیق خاچاطریان، رئیس انجمن نابینایان گفت: «امروز ما از یک حوزه مهم فعالیت اقتصادی، یعنی تخصیص مناطق استیجاری محروم هستیم.

شکایت از هنرمندان، نویسندگان و اتحادیه های دیگر همچنان در دادگاه است، هیچ حکمی وجود ندارد.

پیشنهاد می کنیم امکان فروش ساختمان های اتحادیه به احزاب خصوصی تنظیم شود. گابریلیان

تا آن زمان، سیساک گابریلیان، نماینده مجلس از “قرارداد مدنی” حاکم به همراه همکارانش پیشنهاد می کند که امکان فروش ساختمان های اتحادیه به احزاب خصوصی را قانون تنظیم کند.

ما پیشنهاد می کنیم با الحاقاتی به قانون مدنی، حداقل تا حدی، حد نگوییم، بلکه حداقل سلب مالکیت اموال مشابه را به گونه ای تنظیم کنیم که در درجه اول در دسترس عموم قرار گیرد. گابریلیان.

به گفته معاون دولت، بیش از 27 هزار ملک از این دست متعلق به اتحادیه های مختلف است.

در حالی که مسئولان از ملی کردن ساختمان های صنفی و محدود کردن فروش آن صحبت می کنند، نمایندگان صنفی به مجریه فرصت می دهند تا این تصمیم را بررسی کنند. اگر دولت پاسخی ندهد، می گویند اقدامات شدیدی انجام می دهند، اما اعلام نمی کنند که چه خواهند کرد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا