نمایشگاه بی سابقه “الهه مادر – مریم از آناهیت” در موزه تاریخ افتتاح شد.



پشت شیشه های بسیار ضخیم تر از دیگر نمایشگاه های موزه تاریخ از موزه بریتانیا به ارمنستان آمد الهه استسر برنز و دست چپ آناهیت. این نمایشگاه از امشب دایر است، ملکه برای اولین بار در ارمنستان حضور دارد.

به گفته آرمینه زهرابیان، پژوهشگر موزه تاریخ، آناهیت پیش از هر چیز محققین را شگفت زده می کند که به راحتی نمی توان چنین چهره و حالت چهره را با برنز به تصویر کشید، اما این کار در ارمنستان تاریخی انجام شده است. در ضمن، آناهیت در موزه بریتانیا پاسپورت ارمنی ندارد، آفرودیت ساتالا دوره هلنیستی است. این که او الهه آناهیت است با این واقعیت توجیه می شود که سر و دست در محلی که معبد اصلی الهه بود پیدا شده است. در سایت موزه بریتانیا آمده است که سر و دست در سال 1870 در شهرک ساتلا ارزروم پیدا شده است.

به گفته کارشناسان ارمنی، مجسمه الهه 2.5 متر ارتفاع داشته است، آیا آنها به دنبال قسمت های دیگر هستند؟ – «موزه بریتانیا قرار بود در آن مکان کاوش هایی انجام دهد. اما از آنجایی که همزمان با مرحله ای بود که ترکیه عثمانی شروع به ایجاد مشکلات و عوارض در استخراج ارزش های فرهنگی کرد، موزه بریتانیا از انجام کاوش خودداری می کند.

این الهه به عنوان بخشی از نمایشگاه ویژه ای با عنوان “الهی مادر، مریم از آناهیت” به ارمنستان منتقل شد. حدود 60 نمایشگاه از موزه تاریخ، از دوره نوسنگی تا دهه 90، موضوع مادری در همه جا وجود دارد. داویت پوقوسیان، مدیر موزه تاریخ، هم این نمایشگاه و هم این قالب جدید را بی سابقه می داند.

می توانید با نمایشگاه “مادر ایزدی: مریم از آناهیت” و آناهیت با قیمت 5 هزار درام آشنا شوید – بلیت این قیمت، دو برابر قیمت بلیط ورودی موزه تاریخ است. کارگردان توضیح می دهد که این یک پروژه خاص است و قیمت آن نیز ویژه است. – “نمایشگاه های مشابه هزینه های زیادی را می طلبد و ما برای به دست آوردن چنین نمایشگاه کاملا جدیدی هزینه های زیادی کرده ایم.”

بعداً مدیر از نیم بها بودن ورودی بازنشستگان و دانش آموزان خبر داد. الهه 6 ماه در ارمنستان خواهد ماند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا