پوتین و پاشینیان در نشست مسکو در مورد روابط تجاری و اقتصادی گفتگو کردند • MassisPost


مسکو – ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در حاشیه اجلاس سران کشورهای مشترک المنافع در مسکو با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد.

پوتین در هنگام استقبال از نخست وزیر ارمنستان گفت: ما بسیار خوشحالیم که به همه شما در مسکو خوش آمد می گوییم و یک نشست دوجانبه را به عنوان بخشی از کار رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع برگزار می کنیم.

رئیس‌جمهور روسیه با پرداختن به موضوعات کلیدی اظهار داشت: «روابط تجاری و اقتصادی بسیار قوی و با موفقیت در حال توسعه است. حجم مبادلات تجاری در سال گذشته به 7.4 میلیارد دلار رسید و در نیمه اول امسال دو و نیم برابر رشد کرد و از 8.3 میلیارد دلار گذشت. اگر با این سرعت ادامه دهیم، گردش مالی تجاری در سال جاری می تواند به 14 تا 16 میلیارد دلار برسد که یک رقم بی سابقه است.

روسیه با حدود چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری انباشته، سرمایه گذار خارجی پیشرو در اقتصاد ارمنستان است. تلاش‌های کمیسیون بین‌دولتی و شورای بازرگانی نتایج خوبی دارد.»

پوتین همچنین بر اهمیت همکاری های بشردوستانه تاکید کرد.

نخست وزیر پاشینیان خاطرنشان کرد که در چند ماه گذشته گفتگوهای سیاسی دوجانبه کاملاً فعال بوده است. «اورچوک معاون نخست وزیر از ما در ایروان دیدن کرد. نه تنها جلسه کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی برگزار شد، بلکه تقریباً در مورد همه موضوعاتی که در دستور کار ما بود، بحث اساسی داشتیم.

نشست شورای بین دولتی EAEU در اوایل اکتبر در ایروان برگزار شد. نخست‌وزیر ارمنستان گفت: در این شورا در خصوص همکاری‌ها و دستور کار جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه با رئیس دولت روسیه، میخائیل ولادیمیرویچ میشوستین، گفتگوی سازنده داشتیم.

وی تاکید کرد که این نشست فرصت ارزشمندی برای جمع بندی این بحث ها فراهم کرد.

در دیدار با پوتین، پاشینیان “نگرانی خود را در مورد زبان و اصطلاحات استفاده شده توسط چندین مقام روسی در مورد مسائل منطقه ای ابراز کرد.”





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا