آرتور استپانیان، رئیس جامعه یغگیس بازداشت شد


آرتور استپانیان، رئیس جامعه یغگیس، روز گذشته بازداشت شد. اطلاعات “آزادی” توسط معاون وی آهارون گابریلیان تایید شد.

آهارون گابریلیان می‌گوید که او نمی‌داند رهبرش به چه چیزی متهم است، و همچنین نمی‌داند که بازپرسان در سالن اجتماعات حاضر نشدند و رهبر جامعه از خانه‌اش دستگیر شد.

گابریلیان می گوید: «این اتفاق در روز 30 ماه، عصر، زمانی که او در خانه بود، رخ داد.

معاون شهردار یقگیس در پاسخ به سوال آزادی اگر سالن اجتماعات را جستجو نکردند؟ – «نه، چنین اتفاقی نیفتاد، در خانه اتفاق افتاد، همه چیز از خانه اتفاق افتاد. فکر می کنم در ساعات غیر کاری نزدیک به یک ساعت بود و بعد متوجه شدیم.»

کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی همچنین درباره اتهامات شهردار 7 ساله یغگیس اطلاعاتی ارائه نمی کند. قول دادند جواب بدهند.

شهرداری می گوید هیچ بازرسی صورت نگرفته، هیچ سندی در مورد دلایل بازداشت سرپرست شهرداری ندارند.

ساکنان جامعه که «آزاتیون» موفق به برقراری ارتباط با آنها شد، از دادن اطلاعات خودداری کردند. آنها گفتند از راه دور و بدون جزئیات از دستگیری مطلع شده اند.

آرتور استپانیان از نوامبر 2017 رئیس جامعه یغگیس است. در سایت شهرداری آمده است که وی از اعضای حزب جمهوری است. اما پس از انقلاب 2018، او خود را غیرحزبی معرفی کرد. او قبلاً در انتخابات محلی سال 2022 در لیست انتخاباتی “موافقت مدنی” انتخاب شده بود.

پس از انقلاب مخملی، حامیان بخشدار سابق یغگیس اعتراضات طولانی مدتی برگزار کردند و از اینکه سرپرست 9 ماهه آنها در 12 روستای بزرگ شده هیچ کاری انجام نمی دهد، گلایه داشتند. شب را درست در ورودی سالن اجتماعات سپری کردند، اجازه ورود کارکنان را به داخل ساختمان ندادند. در همین حال، اعتراضات چند هفته ای نتیجه ای در بر نداشت. علاوه بر این، در سال 2022، آرتور استپانیان دوباره به سمت خود انتخاب شد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا