چشم ارمنستان تانک نبرد پلنگ سیاه K2 کره جنوبی • MassisPost


سئول – طبق مقاله ای از رسانه کره جنوبی Chosun Biz، مورخ 4 اکتبر 2024، سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان در سپتامبر 2024 از کره جنوبی بازدید کرد تا امکان دستیابی به تانک های جنگی اصلی K2 Black Panther توسعه یافته توسط هیوندای روتم را بررسی کند. این سفر همچنین به وزیر ارمنستان اجازه داد تا در نشست سطح بالای 2024 درباره استفاده مسئولانه نظامی از هوش مصنوعی (REAIM) که توسط وزارت دفاع ملی و وزارت امور خارجه کره جنوبی در 9 و 10 سپتامبر برگزار شد، شرکت کند.

به گزارش پرتال نظامی ارمنستان، پاپیکیان همچنین از این بازدید برای آغاز بحث در مورد تامین تسلیحات کره جنوبی با علاقه خاصی به تانک K2 استفاده کرد. علاوه بر این، رسانه ارمنی کالیبان گزارش داد که آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان نیز در 6 سپتامبر به کره جنوبی سفر کرد تا جلسات متعددی را با محوریت مسائل تهیه تسلیحات برگزار کند.

تانک اصلی نبرد K2 که در حال حاضر توسط ارتش کره جنوبی استفاده می شود، دارای سیستم تعلیق پنوماتیک نیمه فعال است، یک فناوری پیشرفته که به ویژه برای مناطق کوهستانی مناسب است. در ارمنستان، جایی که نزدیک به 86 درصد از قلمرو آن کوهستانی است، این قابلیت می تواند با افزایش تحرک و دقت نیروها در نبرد، مزیت استراتژیک قابل توجهی ایجاد کند. علاوه بر این، تانک مجهز به سنسوری است که به طور خودکار سیستم تعلیق را بر اساس زمین تنظیم می کند و دقت و راحتی خدمه را بیشتر بهبود می بخشد.

تانک TheK2 Black Panther در کره جنوبی برای دستیابی به خودکفایی در تولید دفاعی ساخته شد. این اسلحه به یک تفنگ صاف با کالیبر 55 120 میلی‌متری مجهز است که قادر به شلیک مهمات مختلف از جمله گلوله‌های APFSDS و گلوله‌های HEAT است. به لطف سیستم بارگیری خودکار، می تواند سرعت شلیک 10 گلوله در دقیقه را با ظرفیت کلی 40 گلوله به دست آورد.

با توجه به تراز نظامی 2024، ارمنستان بودجه دفاعی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و 1.28 میلیارد دلار برای سال 2023 اختصاص داده است که نشان دهنده افزایش 46 درصدی نسبت به سال قبل است. انتظار می‌رود این بودجه در سال 2024 به حدود 1.4 میلیارد دلار برسد. ارمنستان از نظر تاریخی برای تجهیزات نظامی خود به روسیه وابسته است و اکنون در حال تنوع بخشی به تامین‌کنندگان خود است که بخشی از آن به دلیل ناتوانی مسکو در انجام تحویل‌های توافق شده در سال 2021 است، زیرا روسیه منابع را برای تامین تجهیزات داخلی خود هدایت کرده است. نیازهای ناشی از درگیری در اوکراین.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا