افزایش جرم و جنایت در ارمنستان ثبت شده است



وضعیت جرم و جنایت در ارمنستان در سالن نیمه خالی مجلس توسط سران ساختارهای قدرت این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت: رئیس سازمان امنیت ملی، دادستان کل، وزیر امور داخله، رئیس کمیته تحقیق و تفحص. ، رئیس کمیته مبارزه با فساد اداری.

از آندرانیک کوچاریان، رئیس کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس شورای ملی، نمایندگان ما کجا هستند؟

«این چه برخوردی با سران نیرو، نیروی انتظامی، آقایان، خانم دادستان است؟ اگنسا خامویان، یکی از اعضای اپوزیسیون جناح «حیستان» گفت: راستش من به جای شما ناراحتم.

کمتر از دوجین نماینده مجلس در جلسات فراخوان کمیته دفاع و امنیت از طرف حاکم «میثاق مدنی» حضور داشتند و مخالفان نیز اندکی بودند.

علیرغم غیبت نمایندگان، آندرانیک کوچاریان، رئیس کمیسیون دفاع، خواستار برخورد فلسفی به وضعیت شد.

خامویان ادامه داد: کل بلوک – کل بلوک نیرو، نیروی انتظامی – اینجاست، اما هیچ فردی نیست که در واقع این بحث را با ما انجام دهد.

کوچاریان پاسخ داد. – «خانم خامویان، سوال شما بسیار جالب است. همانطور که در بال راست شکاف وجود دارد، در بال چپ نیز شکاف وجود دارد. همه به درستی اطلاع رسانی شده اند. جامعه مدنی احتمالا دیر بیدار شد. به جای رهبران ساختار قدرت ما دلخور نشوید، فکر نمی کنم آنها دلخور شوند، ما مشکل پر کردن سالن را قرار ندادیم، اگر می خواستیم پر کنیم سالن پر می شد.»

یکی از سخنرانان اصلی جلسه، وزیر امور داخلی، واهه قازاریان، ابتدا وضعیت جرم و جنایت در ارمنستان را ارائه کرد و اعلام کرد که افزایش جرایم به ویژه جدی به طور متوسط ​​58 درصد و جرایم سنگین بیش از 13 درصد

اگر در سال 2019 بیش از 4000 پرونده ثبت شده بود، در سال 2023 تعداد جرایم سنگین از 6000 گذشت که به گفته وزیر، این آمار به دلیل ثبت موارد فروش گسترده مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی سلاح و مهمات است.

از عمده جرایم، موارد قتل افزایش یافته است: میانگین افزایش 12.1 درصد، قتل ارتکاب به قتل: میانگین افزایش 18.4 درصد، قاچاق غیرقانونی سلاح و مهمات: میانگین افزایش 15.6 درصد، تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی: قازاریان با انتشار این اطلاعات افزود: میانگین افزایش 13.9 درصدی، هولیگانیسم: افزایش 23.2 درصدی، قاچاق غیرقانونی مواد مخدر – میانگین افزایش 46.6 درصدی است. – به طور کلی، تحلیل ها نشان می دهد که حدود 80 درصد از قتل ها در زمین های داخلی انجام شده است.

در مجموع امروز واهه گازاریان از تریبون مجلس سعی کرد علت افزایش جرم و جنایت را توضیح دهد و دلایل مختلفی را برشمرد که مثلا پلیس دیگر جرایم را کتمان نمی کند، «این هم یکی از شرایطی است که به افزایش جرایم کمک می کند. آمار.”

وزیر امور خارجه تاکید کرد: بازداشت نشدن دستگیرشدگان با حکم دادگاه و مرتکب جرم با آزاد ماندن مجدداً مرتکب جرم می شود به افزایش جرم کمک می کند. – «فرد سرقت با قرار وثیقه آزاد شد و پس از آن چهار فقره سرقت منزل انجام داد».

به گفته وزیر، عفو عمومی نیز به افزایش جرایم کمک می کند، زیرا به گفته قازاریان، تحلیل ها نشان می دهد که افراد آزاد شده با عفو دوباره مرتکب جرم می شوند. – «بعد از هر عفو جرم افزایش می یابد».

قازاریان با اشاره به مواد مخدر که گردش غیرقانونی آن بیش از 46 درصد افزایش یافته است، در این مورد نیز گفت: به پاسگاه مغری اشاره کرد، جایی که به گفته وی اقدامات پلیس محدود است. به گفته وزیر در پنج سال گذشته یک تن از 220 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است. وزیر بهداشت گفت: تنها 62 کیلوگرم کشف شده در سال 2023-24 مصنوعی بوده که حدود 20 کیلوگرم معادل 39 درصد آن توسط پلیس کشف شده است.

اگنسا خامویان در پاسخ به این سوال که آیا مرزبانان ارمنستان از اول ژانویه به جای نیروهای مرزبانی روسیه در پاسگاه مغری خدمت می کنند، آیا تغییری در وضعیت ایجاد می شود؟ آندرانیک کوچاریان به جای وزیر به این سوال پاسخ داد. – «از دی ماه هر زمان که پاسگاه تحت کنترل سازمان امنیت ملی قرار می گیرد، طبیعتاً فرصت کشف ما هم از سوی پلیس و هم از سوی امنیت ملی افزایش می یابد».

موضوع دخالت ماموران نیروی انتظامی در قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و استفاده پلیس از مواد مخدر نیز دور زده نشد.

وزیر امور داخله اطمینان داد که این مشکل در مرکز توجه آنها قرار دارد و هر افسر پلیس باید قبل از قبولی در گواهینامه آزمایش مواد مخدر را بگذراند.

واهه گازاریان اعلام کرد: در مجموع 47 مامور پلیس را به دلیل مصرف مواد مخدر از سامانه حذف کردیم.

معاون رسمی هوویک آقازاریان نیز در پاسخ به این سوال که آیا وزیر با این اعتقاد وی که بدون حمایت مقامات عالی رتبه رشد قاچاق غیرقانونی مواد مخدر امکان پذیر نیست، موافق نیست؟ معاون حاکم یکی پس از دیگری دلایل رسیدن به این عقیده را برشمرد. – “کتاب خواندن، فیلم دیدن، همچنین در بسدکا، ببخشید، در نتیجه گفتگو.”

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که ما چنین اطلاعاتی نداریم.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا