ما در زندگی مدنی خود خودکشی های زیادی داریم. واکنش دولت به کشته شدگان در نیروهای مسلح



«در زندگی مدنی ما، خودکشی های زیادی داریم، تصادفات زیادی داریم. من نمی دانم چرا شما در این مورد صحبت نمی کنید.

خبرنگاران یادآور می شوند: در ارتش در هفته گذشته دو کشته گزارش شده استدر مورد یکی به اتهام قتل و در مورد دیگر به اتهام خودکشی اقدام شد. این مقام مسئول در پاسخ به ارائه آمار فوتی های تصادفات رانندگی می پردازد. آرمن خاچاطریان در پاسخ به این سوال که یک سرباز تحت مسئولیت دولت است، آیا مناسب است که چنین تشابه هایی انجام شود؟ – «همان حالت متمرکز، گاهی در ارتش مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، متمرکزتر بیان می شود».

28 سرباز در ده ماه گذشته در شرایط غیر رزمی جان باختند، 53 نفر در سال گذشته، 38 نفر در سال 2022. در حال حاضر ششمین سالی است که دولت از اصلاحات گسترده در ارتش خبر می دهد، اما آرمن خاچاتریان ترجیح می دهد صادقانه بگوید که چنین شرایطی وجود نخواهد داشت که حوادث ناگوار و مرگ و میر در ارتش منتفی شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش خطرناک ترین منبع است و مردم در آنجا با سلاح در تماس هستند.

در ابتدای سال، زمانی که دو سرباز در شرایط غیر جنگی در یک روز جان خود را از دست دادند، نیکول پاشینیان، نخست وزیر، به وزارت دفاع دستور داد که برای جلوگیری از روابط غیر قانونی در ارتش، به طور مداوم تلاش کند. چرا بعد از آن هم تصویر تغییر نمی کند، آیا این شکست مسئولان سیاسی نیست، مثلاً سورن پاپیکیان وزیر را از پست خود برکنار کنند درباره استعفای وزیر همکارش.

وی گفت: امروز سورن پاپیکیان به درستی در حال انجام عملیات با هدف صاف کردن کمر ارتش است، به همین دلیل فعلاً سؤالی در این زمینه نداریم.

اصلاحاتی در نیروهای مسلح وجود ندارد، بلکه تقلیدی از اجرای آن است. مخالفت

به عقیده مخالفان، اصلاحاتی در نیروهای مسلح صورت نگرفته، بلکه تقلیدی از اجرای آن است. معاون گغام مانوکیان تاکید می کند که کشته شدن در شرایط غیر رزمی نیز گواه این امر است.

مدت زیادی است، وظیفه رزمی 15 است، به جای 2 هفته، 2 ماه طول می کشد تا برسد، موارد بیشتر است. این معاونت گفت: طبیعتاً حتی یک جرقه تنش روحی در روابط بین فردی سربازانی که در حال انجام وظیفه رزمی و در شرایط سخت تر هستند کافی است تا همه این موارد منجر به حوادث ناگوار شود.

فقط نگران کننده است، یافتن راه حل ها یکی از اولویت های همه ماست. کوچاریان

رئیس کمیسیون دفاع اطمینان می دهد که دولت از مشکلات آگاه است. در عین حال، آندرانیک کوچاریان اعتراف می کند که آنها راه حلی پیدا نمی کنند. – «اگر امروز نهاد «نگاه جویان» در یگان‌های نظامی منسوخ شده است، خودکشی‌ها همچنان ما را همراهی می‌کند و این نه تنها مایه نگرانی است، بلکه یافتن راه‌حل برای آن نیز از اهداف اولویت‌دار همه ماست.

تضمین های دولت مبنی بر اینکه اصلاحات واقعی در ارتش زمان بر است، برای عضو مخالف کمیسیون دفاع قانع کننده نیست.

خوب، مهلت همه اینها کی است، راه حل ها کی می شود، 10 سال، 20 سال یا برای یک ابدیت، اگر این دولت روی کار بماند، نیروهای مسلح را هم به سلیقه خودش خدمت کند و سپس نتیجه کی خواهد بود؟”

این احتمال وجود دارد که به زودی دولت و اپوزیسیون مسئولان این بخش را برای بررسی مشکلات ارتش به مجلس دعوت کنند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا