دیپ فیک ساخته شده توسط هوش مصنوعی، تله جدیدی که توسط جعلی ها ایجاد شده است


امروز پس از مصاحبه جنجالی، خودروی دکتر منفجر شد». این خبر جعلی است – دیپ فیک… دکتر زنده است، “آزادی” هیچ مصاحبه جنجالی با او انجام نداده و هیچ دارویی معجزه آسا به ما نگفت.

«سال‌ها پیش، مثلاً در ناحیه لب‌ها، چشم‌ها یا صورت، می‌توانستید بفهمید که چیزی در ویدیوی داده شده اشتباه است، ممکن است جعلی باشد، حالا حتی اگر به این ویدیو نگاه کنیم، می‌بینیم که همه چیز آنی گریگوریان، سرپرست تیم راستی‌آزمایی سیویل‌نت، می‌گوید: «بسیار بهتر ساخته شده است و درک این که چه چیزی نادرست است، بسیار دشوار است.

رئیس تیم حقیقت‌سنجی «سیویل‌نت» با سال‌ها تجربه می‌داند که توسعه فناوری اطلاعات تشخیص جعلی از واقعیت را بیش از پیش غیرممکن می‌کند. با جستجوی معکوس فیلم، تیم سیویل نت موفق شد متوجه شود که این ویدیو کاملاً توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. هکرها از منابع واقعی مختلفی استفاده کردند، به عنوان مثال مجری برنامه خبری «آزاتوتیان»، دکتر آرتاوازد ساهاکیان از سیمای عمومی و افسر نیروی انتظامی با چهره ای بسته، رئیس اداره گشت، آرتور خودینیان، قطع شد. از سایت پلیس بریده شد

گریگوریان گفت: این همان ویدیو است، اگر نگاه کنیم، همه ماشین‌ها را می‌بینیم، همه قسمت‌ها شبیه هم هستند، فیلم، عکس هر کسی، قابل گرفتن و تغییر است، صدا را می‌توان تغییر داد، حرکات مختلف اضافه کرد.

“حقیقت با پیشرفت هوش مصنوعی مرد”

آرتور پاپیان متخصص امنیت دیجیتال خاطرنشان کرد. – «در واقع با پیشرفت هوش مصنوعی، حقیقت مرد. امروز دیگر نمی توان به چیزی باور داشت: ویدیو، صدا، عکس، دیگر هیچ چیز واقعی نیست.»

به گفته پاپیان، امروز دیگر مهم نیست که چه می بینید یا چه می شنوید، مهم این است که این اطلاعات را از کجا به دست آورده اید.

«اگر چیزی دیده‌اید که حتی کمی احساسی، غافلگیرکننده، ترسناک یا خوشحال‌کننده است، تنها راه این است که به منابع درست بروید، به رسانه‌های معتبر بروید و در آنجا گوش کنید. متأسفانه برای مدت طولانی شرایطی داشتیم که وبلاگ نویسان، صفحات مختلف فیس بوک، گروه ها به یک جایگزین واقعی برای رسانه های سنتی تبدیل شده بودند، امروز این یک تجمل نابخشودنی برای ما است و باید یک رژیم غذایی رسانه ای سخت بگیریم، مراقب باشیم چه اطلاعاتی داریم. کارشناس امنیت دیجیتال گفت: در حال خوردن و از کجا هستند.

این فقط سرگرمی نیست، همه اینها برای یک سود خاص است. کلیپ جعلی روزنامه نگار “آزاتوتیان” در مدت 5 روز بیش از 100 هزار بازدید جمع آوری کرد و بیش از 600 نفر آن را به اشتراک گذاشتند. یک فیلمنامه واضح نوشته شده است. ابتدا زنگ هشدار ایجاد کنید. انفجار، مرگ، مافیا و سپس درمان معجزه آسای بیماری های قلبی عروقی توسط جراح پلاستیک.

کارشناسان حقیقت یابی «سیویل نت» با کلاهبرداران تماس گرفتند و متوجه شدند. – «توجه می کنیم که آن دکتر دارویی برای قلب درست کرده و مقایسه کردیم که اگر قیمت آن دارو در بازار 2500 درمن باشد، وقتی با شماره ای که در آن پست بود تماس گرفتیم، معلوم شد که آن را 50 هزار تومان می فروشند. “

اساساً هرکسی می تواند قربانی این طرح اخاذی شود. نخست وزیر پاشینیان نیز از این قاعده مستثنی نبود.

من فیلم های مختلفی را با حضور نخست وزیر، رئیس جمهور، تجار مختلف دیدم، آنها خواستار سرمایه گذاری در بسترهای سرمایه گذاری شدند. آنی گریگوریان گفت این بسیار خطرناک تر است.

آرتور پاپیان تاکید کرد. – “اگر رهبر مملکت خود را ببینید، یک ویدیو، همه چیز ثابت است، واضح است، اما در منبع تازه ایجاد شده، باور نمی شود.”

پلیس حاضر نیست بگوید تا کنون چند پرونده حل شده است

یافتن ردپای جرایم سایبری بسیار دشوار است، بسیاری از اوقات کلاهبرداران در خارج از ارمنستان فعالیت می کنند.

هایک مکرتچیان، رئیس اداره مبارزه با جرایم سایبری وزارت امور داخله گفت: استفاده از هوش مصنوعی در جرایم به تازگی در حال توسعه است و نهادهای مجری قانون اغلب با مشکلات متعددی مواجه هستند.

رئیس اداره مبارزه با جرایم سایبری وزارت امور داخله می گوید، افرادی که قربانی کلاهبرداری می شوند معمولاً به مجریان قانون مراجعه نمی کنند، آنها سعی می کنند از طریق شبکه های اجتماعی و دوستان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. این گروه جنایتکار به این شکل فاش نمی شود، در بهترین حالت فیلم جعلی از اینترنت محو می شود.

“تنها از طریق استفاده از دیپ فیک نیست که مجرم جنایت را کامل می کند، بنابراین در آن زمان سازمان های مجری قانون از همه منابعی که در اختیار دارند استفاده می کنند: همکاری بین المللی وجود خواهد داشت، امکان فنی وجود خواهد داشت که امکان شناسایی موارد را فراهم می کند. مجرمان البته همه پرونده ها موفق نیستند، این بستگی به این دارد که جرایم سایبری تاخیر بالایی داشته باشد، یعنی در بسیاری از موارد از خارج از کشور انجام می شود و در آن زمان نیروهای انتظامی ما می توانند متوجه شوند. جرم خاص از کدام کشور مرتکب شده است، کار سازمان های مجری قانون کشور مورد نظر از نظر بقیه افشاگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

پلیس از ذکر چند مورد تا کنون پرهیز می کند و تلویحاً کمتر از ده مورد است. کارشناسان می گویند که چگونه قربانی یک حمله سایبری نشویم، چگونه از خود محافظت کنیم، به طور کلی، هیچ راهی وجود ندارد. تنها راه حل، داشتن سواد رسانه ای است. پنیر وسوسه انگیز به تله بودن معروف است.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا