ارمنستان و آذربایجان در تلاش برای دستیابی به یکپارچگی گسترده در موضوع لغو تحریم هستند. دانشمند علوم سیاسی



اکنون که مذاکرات صلح تقریباً با شکست مواجه شده است و موضوع خلع محاصره منطقه ای به طور فعال مورد بحث قرار گرفته است، ارمنستان و آذربایجان در تلاش هستند تا در مورد گزینه مورد نظر خود در این موضوع یکپارچگی گسترده ای ایجاد کنند. نارک سوکیاسیان، استاد دانشگاه آمریکایی، کارشناس علوم سیاسی، پس از دیدار روز گذشته سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیکول پاشینیان نخست وزیر در دولت، چنین نظری را بیان کرد.

ما می بینیم که همانطور که در دیدار با هر شریک بین المللی، طرف ارمنی آن بروشور را که قبلاً شناخته شده است، پیش می برد، در این جلسه نیز تلاش می شود یا از طریق این جلسه تلاش می شود تا ادغام گسترده تر حول نسخه ارمنی که ممکن است حاوی یا ارسال پیام های سیاسی بازدارنده باشد.»

به گزارش خبرگزاری دولت، واسیلیس ماراگوس، رئیس هیئت اتحادیه اروپا در دیدار با نخست وزیر گفت: اتحادیه اروپا از حاکمیت ارمنستان و پروژه «تقاطع صلح» ارائه شده توسط دولت حمایت می کند.

به گفته نارک سوکیاسیان، کارشناس علوم سیاسی، غرب تنها به گشایش مسیرهای شرق به غرب این پروژه علاقه مند است در حالی که روسیه به مسیر شمال به جنوب علاقه مند است. به گفته وی، ارمنستان تلاش کرده است تا منافع زیادی را با آن پروژه متحد کند که به سختی می توان کشوری را یافت که از اجرای تمام نکات آن حمایت کامل کند و تعهدات خود را بر عهده بگیرد.

به عنوان مثال، اگر پیشنهاد آذربایجان به روسیه برای باز کردن ارتباطات و تضمین حضور روسیه در آنجا را ببینیم، روسیه می‌تواند کاملاً از این موضوع حمایت کند. اما ارمنستان نه روسیه و نه غرب چنین مدلی را ارائه نمی دهد که برای شریک مورد نظر کاملاً قابل قبول باشد، این فقط روسیه یا غرب نیست. [վերաբերում]این کارشناس علوم سیاسی گفت: ما در مورد ایران یا سایر ذینفعان ذینفع نیز صحبت می کنیم.

در حالی که باکو و مسکو طرف ارمنی را به ارائه نادرست سال 2020 متهم می کنند بیانیه 9 نوامبر ایروان اطمینان می دهد که پروژه «تقاطع صلح» و اصول رفع محاصره ارائه شده توسط سند سه جانبه یکسان است.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا