حادثه در مجلس در جریان استماع اعلامیه استقلال


جلسات استماع مخالفان با موضوع اعلامیه استقلال بدون حادثه سپری نشد. از میان شرکت کنندگان، روبیک هاکوبیان، معاون سابق پارلمان توسط ماموران امنیتی از مجلس برکنار شد.

هاکوبیان گفت: آنها به حقوق و حیثیت همه ما اهمیتی نمی دهند و برای احیای قانون اساسی، برای حفظ حقوق خود باید به هر قیمتی آنها را از دولت بیرون کنیم.

روبیک هاکوبیان قبل از برکناری او، به شدت از نخست وزیر پاشینیان و تیمش از تریبون انتقاد کرد و خواستار اتحاد و شورش علیه دولت شد. او از آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی با الفاظ توهین آمیز یاد کرد تف به صورت شهروند.

“امروز این صندلی توسط شخصی اداره می شود که من شرمنده هستم، من شرمنده هستم که یک نفر می تواند یک جمله بسیار دقیق، کامل و قانع کننده را رهبری کند که توسط یک فاحشه با کارت بازرگانی ارائه شده است که مشاهده می کند که می تواند محافظ هایی را دعوت کند که توسط مردم پرداخت می شود. مالیات، گرفتن دست شهروند، تف کردن روی خود شهروند. به هر حال من همیشه در رده‌های اول خواهم بود که واقعاً بحث رهایی از این آفت‌های ملت‌شکن مطرح می‌شود.»

صحبت های روبیک هاکوبیان با استراحت همراه شد، ماموران امنیتی در راهرو به او نزدیک شدند و او را به بیرون بردند. بعداً مجلس تصریح کرد که روبیک هاکوبیان به دلیل توهین به آلن سیمونیان دعوت شده است. روبن هاکوبیان شرکت کننده در جلسات استماع پارلمان به دلیل توهین شخصی به رئیس مجلس شورای ملی، بی احترامی به مجلس شورای ملی به عنوان یک نهاد و رفتار وقیحانه در نهاد قانونگذاری کشور از ساختمان شورای ملی خارج شد.

قبل و بعد از این اتفاق بحث در سالن مسالمت آمیز بود.

گغام مانوکیان، معاون فراکسیون «ارمنستان» گفت: «اعلامیه استقلال ارمنستان، که هرگز مورد تردید قرار نگرفته است، اغلب در طول تاریخ کشورداری نقش سپر حفاظتی را نیز داشته است».

گغام مانوکیان

گغام مانوکیان

این جلسات توسط جناح مخالف «حیستان» در مورد اهمیت اعلامیه استقلال ارمنستان برگزار شد. چهره های عمومی، وکلا و رهبر جنبش خواهان استعفای دولت پاشینیان کشیش باگرات در مجلس حضور داشتند. مقامات در جلسات استماع شرکت نکردند.

موضوع اعلامیه استقلال از آن زمان تاکنون در ارمنستان به شدت مورد بحث بوده است آذربایجان خواستار شد برای تغییر قانون اصلی که در مقدمه آن به اعلامیه استقلال اشاره شده است. تصویب قانون اساسی بر اساس اهداف و اصولی است که در اعلامیه استقلال تعیین شده است. و در این بیانیه به اتحاد مجدد آرتساخ و ارمنستان اشاره شده است که آذربایجان آن را مشکل ساز می داند.

فراکسیون “ارمنستان” نیز پیش نویس بیانیه ای را درباره “ارتباط پوچ اعلامیه” تهیه کرده است. معاون گغام مانوکیان خواند. “مجلس ملی جمهوری ارمنستان اعلامیه استقلال جمهوری ارمنستان را غیرقابل قبول می داند، هر گونه تلاشی که با هدف کوچک شمردن اصول اساسی دولت ارمنی و اهداف ملی، از جمله آنهایی که بر اساس مصلحت سیاسی باشد.”

دادگاه عالی هفته ها پیش بررسی و تصمیم گرفتدر مقدمه قانون اساسی به هیچ اصل و هدفی که در قانون اساسی تعیین نشده باشد اشاره نشده است، الزامات سرزمینی وجود ندارد. نخست وزیر پاشینیان نیز همین را می گوید، اما درخواست آذربایجان برای تغییر قانون اساسی متوقف نمی شود.

«در آن تصمیم مستقیماً ثبت شد که اعلامیه استقلال بخشی از نظام حقوقی قانون اساسی جمهوری ارمنستان نیست، بیایید این را به عنوان یک واقعیت بپذیریم. حالا بریم سراغ سوال دوم: آیا او حق چنین تصمیمی را داشت و آیا تصمیمی که گرفت قانونی بود؟ مشکل اینجاست آرمان اوربلیان، وکیل دادگستری گفت: به نظر من پاسخ «نه» است.

رهبر جنبش اپوزیسیون از تریبون مجلس، رئیس دولت را متهم به شکست پایه های کشوری و حاکمیتی کرد که به گفته وی، پاشینیان تیم خود و تمام ساختارهای دولتی را شریک جرم می کند.

باگرات گالستانیان

باگرات گالستانیان

باگرات گالستانیان تصریح کرد: بله، ما در این مرحله موفق نشدیم، اما روند این مبارزه علیه انواع ضعف ها، منافع و دسیسه های انسانی ادامه دارد، زیرا این مبارزه برای این است که در نهایت این روند ناپسند را متوقف کنیم و کشور خود را بازگردانیم.

اعضای فراکسیون حاکم این بخش از سخنان کشیش باگرات یکی از شرکت کنندگان در جلسه را چندان پسندیدند. – «از برچسب زدن و گناه کسانی که کشور را برای خالکوبی شدن توسط حزب کمونیست بر پیشانی 680000 ارمنی که «قرارداد مدنی» را انتخاب کردند، متاثر شدم.

اعضای فراکسیون حزب کمونیست چین با انتشار پست های فیسبوکی و توهین و تمسخر رهبر جنبش مخالف به این سخنرانی پاسخ دادند.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا