نخست وزیر پاشینیان سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا را پذیرفت • MassisPost


ایروان — نخست وزیر نیکول پاشینیان با سفرای فوق العاده و تام الاختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ارمنستان به سرپرستی رئیس هیئت اتحادیه اروپا، سفیر واسیلیس ماراگوس، پذیرفت.

نخست وزیر بر همکاری های چند بخشی ارمنستان و اتحادیه اروپا تاکید کرد و بار دیگر بر آمادگی دولت ارمنستان برای تعمیق و گسترش روابط چند بخشی با شرکای اروپایی تاکید کرد. در این زمینه، نیکول پاشینیان بر لزوم اجرای موثر و منسجم توافقات حاصل شده در اکتبر سال گذشته در گرانادا با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و همچنین در بیانیه ای که در نتیجه توافق ارمنستان اتخاذ شد، تاکید کرد. نشست سطح عالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده در بروکسل در آوریل 2024.

واسیلیس ماراگوس با اشاره به روند اجرای گام‌های پیش‌بینی‌شده در بیانیه‌های فوق، بر حمایت مستمر اتحادیه اروپا در پیشبرد اصلاحات در حوزه‌های دموکراتیک و اقتصادی در ارمنستان از جمله توسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید کرد. رئیس هیئت اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت آغاز گفتگو با ارمنستان در زمینه آزادسازی روادید، تصمیم برای کمک به کشورمان از سوی تسهیلات صلح اروپا تاکید کرد.

به بحث در مورد معاهده صلح ارمنستان و آذربایجان اشاره شد. نخست وزیر پاشینیان بر پایبندی طرف ارمنی به دستور کار صلح تاکید کرد و بر آمادگی این کشور برای امضای توافق بر اساس مواد توافق شده و ادامه گفتگوهای بیشتر در مورد سایر موضوعات تاکید کرد.

در زمینه تضمین صلح و ثبات در منطقه، طرفین بر فعالیت موثر هیئت نظارت اتحادیه اروپا در ارمنستان تاکید کردند.

در مورد احتمالات رفع انسداد راه های ارتباطی منطقه ای تبادل نظر شد. رئیس هیئت اتحادیه اروپا، واسیلیس ماراگوس، حمایت اتحادیه اروپا از حاکمیت ارمنستان و پروژه “تقاطع صلح” ارائه شده توسط دولت ارمنستان را ابراز کرد.

در این دیدار سایر موضوعات مهم منطقه ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا