دولت ارمنستان استراتژی بهبود وضعیت جمعیتی را تصویب کرد • MassisPost


ایروان – دولت ارمنستان استراتژی 2024-2040 را برای بهبود وضعیت جمعیتی کشور تصویب کرده است. این استراتژی بر پرداختن به چهار موضوع کلیدی تمرکز دارد: افزایش رفاه خانواده، جلوگیری از مرگ زودرس، ترویج پیری فعال و کاهش مهاجرت.

نارک مکرتچیان، وزیر کار و امور اجتماعی، توضیح داد که هدف از این راهبرد ایجاد محیطی است که شکوفایی خانواده را تقویت کند، جایی که تولد هر کودک به توسعه سرمایه انسانی کمک می کند. همچنین بر کاهش عوامل خطر مرگ و ترویج یک محیط سالم برای جلوگیری از زوال و از دست دادن سرمایه انسانی در طول عمر افراد تمرکز دارد.

این استراتژی شرایطی را برای سالمندی فعال، سالم و با عزت تضمین می کند و مشارکت نسل های مسن را در زندگی اجتماعی-اقتصادی کشور تشویق می کند. همچنین به دنبال کاهش مهاجرت از طریق تضمین رقابت در شکل گیری، حفظ و استفاده از سرمایه انسانی بسیار واجد شرایط است.

در نتیجه، ساختار جمعیتی متعادل و باثباتی انتظار می رود که به توسعه بلندمدت سرمایه انسانی و بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

نخست وزیر نیکول پاشینیان تاکید کرد که رفاه شامل مراقبت های بهداشتی، خدمات عمومی، حمل و نقل و سایر جنبه های حیاتی زندگی است. او گفت: «تصور رفاه بدون آموزش غیرممکن است.

نخست وزیر همچنین خاطرنشان کرد که دلایل مهاجرت به اندازه کافی بررسی نشده است. وی افزود: “عدالت بخشی جدایی ناپذیر از جمعیت شناسی است.”

پاشینیان تاکید کرد که سوال اساسی در جمعیت شناسی این است که آیا مردمی که در ارمنستان زندگی می کنند آینده ای در این کشور می بینند؟ اگر در سطح روانشناختی اجتماعی، آینده ای را نمی بینند، هیچ استراتژی یا مقدار پولی تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. مردم باید باور کنند که در اینجا آینده ای وجود دارد که در آن فرزندان، نوه ها و نوه های آنها می توانند زندگی، کار و تحصیل کنند.





Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا