هیچ منطقه امنی در لبنان وجود ندارد و یک سال است که زندگی عادی در شمال اسرائیل مختل شده است



در حال حاضر هیچ منطقه امنی در بیروت پایتخت و در کل کشور وجود ندارد، مردم لبنان که یک هفته است هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است، وضعیت را توصیف می کنند. هزاران آواره داخلی و صدها قربانی در نتیجه درگیری بین اسرائیل و حزب الله که هفته گذشته آغاز شد. اسرائیل حتی پایتخت بیروت را هدف قرار می دهد که امروز نیز مورد هدف قرار گرفت.

«هیچ منطقه امنی نیست که رهبری جامعه شیعه در آن پناه بگیرند، اگر بفهمند در فلان ساختمان زندگی می کنند، در هر شهری که باشد، از هواپیما موشک پرتاب می کنند و رهبر را می کشند. هامباردزوم توروسیان که در بیروت زندگی می کند، به آزادان گفت: تقریباً 200 عمل ارعاب در طول دو روز، یعنی شنبه و یکشنبه صورت گرفت.

به گفته وی، زندگی و اقتصاد در شهر تقریباً متوقف شده است، مدارس تعطیل است، تقریباً هیچ مردمی در خیابان ها تردد نمی کنند، مردم نگران و نگران هستند.

ما در لبنان هم همینطوریم. اگرچه جامعه شیعه هدف است، لبنان در کل فلج است، محله های ارمنی نشین متروک است، منطقه بیروت خالی از سکنه است، وضعیت جنگ است، هواپیماها می توانند بیایند و هر ثانیه بمباران کنند. حتی در مناطق ارمنی نشین اگر خطری ببینند می آیند و می توانند بمباران کنند. به همین دلیل مردم محتاط هستند، مدارس، دانشگاه ها همه تعطیل است.»

در سال های اخیر تعداد ارامنه ساکن لبنان به دلیل مهاجرت به طور مداوم کاهش یافته است و در حال حاضر تقریباً 50 هزار نفر است که بیشتر آنها در پایتخت متمرکز شده اند.

به گفته سفیر ارمنستان: “ارمنپرس”در گفت و گو با خبرنگار، هیچ ارمنی در میان قربانیان لبنان وجود ندارد. به گفته سفیر وهاگن اتابکیان، “مناطق ارمنی نشین لبنان در حال حاضر به طور مستقیم در معرض تهدید نیستند، بنابراین در حال حاضر نیازی به سازماندهی تخلیه نیست.”

با این حال، به گفته مردم محلی، این که بگوییم اکنون منطقه ای در لبنان وجود دارد که در معرض خطر نیست، درست نیست.

توروسیان تاکید کرد: خوشبختانه مناطق ارمنی نشین کمی با این مناطق فاصله دارند اما منطقه امنی وجود ندارد.

به گفته مقامات لبنانی، تعداد آوارگان داخلی در این کشور بی سابقه است، حدود یک میلیون نفر، این افراد از مناطق جنوبی هم مرز با اسرائیل به شمال از جمله بیروت نقل مکان کرده اند، جایی که تلاش می کنند هزاران نفر را بی خانمان نگذارند. ، روند آموزشی متوقف شده است، افرادی نیز در مدارس مستقر هستند

«در این رویداد، وضعیت مردم بسیار وحشتناک است. مردم بسیاری از آپارتمان ها را ترک کرده اند، آنها بی خانمان هستند، سرگردان هستند، در خیابان ها، زیر پل ها، در میدان ها می خوابند، روی زمین دراز می کشند.”

زندگی در مناطق شمالی اسرائیل که در لبنان فعالیت می کند و به حزب الله حمله می کند که توسط آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است، با سرعت عادی پیش نمی رود، 70 تا 100 هزار اسرائیلی در چند روز گذشته از خانه های خود آواره شدند. آرتیوم چرناموریان، روزنامه نگار مقیم اسرائیل می گوید، اما در سال گذشته، زمانی که از خاک لبنان «حزب الله» به شمال اسرائیل حمله کرد.

و تقریباً یک سال از این جنگ می گذرد که اسرائیل در شامگاه 7 اکتبر، نخست وزیر نتانیاهو جنگ را اعلام کرد، تقریباً یک سال است که حزب الله هر روز مناطق شمالی اسرائیل را موشک پرتاب می کند. اینطور نیست که تازه از خواب بیدار شوند و الان موشک شلیک کنند. چرناموریان به «آزاتوت» گفت: به طور کلی پس از هشتم اکتبر که «حزب‌الله» شروع به گلوله باران مناطق شمالی اسرائیل کرد، بیش از 75 هزار نفر رسما خانه‌های خود را ترک کردند.

اسرائیل برای این آوارگان مسکن فراهم کرد، اما اکثر آنها در نتیجه جنگ خانه و شغل خود را از دست دادند و اکثر شهرک های شمال اسرائیل ویران شد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا