شرکت کنندگان در کمپ آموزشی در مورد شکاف ها صحبت می کنند



قبل از اینکه وزارت دفاع دور جدید اردوهای آموزشی را در دو هفته دیگر آغاز کند، نیروهای ذخیره که در اردوهای قبلی شرکت کرده بودند از خلأها صحبت می کنند. ادعا می کند که بسیاری از افراد بدون آموزش مناسب خود را در مواضع رزمی می بینند.

«به نظر من برای برگزاری بر اساس آن اصل برگزار شد. یکی از حاضران در گفتگو با «آزاتوتیون» گفت: برای اینکه چیز جدیدی یاد بگیرید یا سعی کنید چیزهایی که می دانید را بهبود ببخشید، خلأهای زیادی در این زمینه وجود داشت.

وی به شرط عدم فیلمبرداری و تغییر صدایش گفت که اکثر نیروهای ذخیره از جمله خود او با آموزش ناقص آتش نشانی عازم وظیفه رزمی شدند، بدون اینکه حتی با زمین آشنا شوند. – «ما رفتیم جایی که هیچکس با منطقه آشنا نبود، روزها همینطور به اطراف نگاه می کردی فهمیدی دشمن کجاست، مواضع ارامنه ما کجاست، آن موقع معلوم بود.

کسانی که در این جلسات آموزشی که از سال 2021 آغاز شد، شرکت کردند، همچنین ادعا می کنند که برخی از شرکت کنندگان در حین انجام وظیفه تحت تأثیر الکل قرار داشتند. به گفته آنها کنترل مناسبی وجود ندارد. – «در تجمعات می توانستند از نوعی مشروبات الکلی استفاده کنند اما هیچ اقدامی علیه آن صورت نمی گرفت. بله، گهگاهی پیش می آمد که مأموران با مردم صحبت می کردند و توضیح می دادند، اما همه اینها مانع از آن نشد که متوجه شوند افرادی هستند که چندین بار مشروبات الکلی مصرف کرده اند، لازم بود بدانیم که این افراد نمی توانند در موقعیت.” :

نیروهای ذخیره می گویند که از معاینات پزشکی گرفته تا جلسات آموزشی شاهد مشکلات سازمانی زیادی بوده اند.

«مثلاً عنوان می شود که در یگان نظامی نیازی به تخصص های خاص X-line نیست. و معلوم می‌شود که همه ظاهر می‌شوند، اما هرکسی با توجه به حرفه‌های نظامی خود مورد نیاز نیست.»

یکی از نیروهای ذخیره که نمی خواهد از او فیلم گرفته شود که حرفه روانشناس است نیز از برخورد ماموران گلایه دارد. به گفته وی، مافوق با استفاده از الفاظ توهین آمیز با نیروهای ذخیره و سربازان وظیفه ارتباط برقرار می کند. – “بدون ذکر نام، همه در آن ساعت صبح جمع می شوند، بالاترین سطح فحش و ناسزا می گویند، البته با حضور همه کارکنان، نکاتی هم می شود که چنین فردی در چنین روزی چنین شخصی است. و گویی تحقیرآمیزترین، که نه تنها می تواند به شخص خود صدمه بزند، بلکه بیشتر از آن صدمه بزند.

نازلی مووسسیان، مدافع حقوق بشر تأیید می کند که بسیاری از نیروهای ذخیره که به دفتر مجلس مدنی هلسینکی وانادزور مراجعه کرده اند، در مورد همین مشکلات صحبت می کنند.

«از نظر سازمانی، شهروندان با مشکلات بسیار بزرگی مواجه هستند. مووسسیان در گفت‌وگو با آزادوت گفت: در مورد حضور در وظیفه رزمی، نظر شهروندان این است که در طول دوره‌های آموزشی، اجرای رزمایش‌ها گاهی جنبه رسمی دارد و بیشتر تمایل دارند افراد را در وظیفه رزمی شرکت دهند.

به گفته این مدافع حقوق بشر در امور ارتش، نیروهای ذخیره از معاینات پزشکی قبل از تجمعات نیز گلایه دارند. به گفته وی، معاینات تجویز شده از سوی وزارت، تصویر کامل سلامتی شرکت کننده را آشکار نمی کند. موسیسیان تصمیم دولت مبنی بر عدم رهایی نیروهای ذخیره دارای بیماری های خاص از شرکت در تجمعات را مشکل ساز می داند. این در حالی است که نیروهای جدید با این بیماری ها تعلیق می شوند یا از سربازی آزاد می شوند.

ممکن است توجیه وزارت دفاع باشد که اردوگاه های آموزشی برای مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به خدمت سربازی اجباری درگیر هستند. اما مشکل این است که حتی در این مدت کوتاه، چه 25 روز، چه سه ماه یا یک ماه، می توان مشکل را ثبت کرد و وضعیت سلامت را باید عینی و کارآمد ارزیابی کرد.

هنوز نمی توان در خصوص شکایت شرکت کنندگان در جلسات آموزشی از وزارت دفاع اظهار نظر کرد. سازمان نظامی از آنها خواست که سؤالات را به صورت کتبی تصحیح کنند.

سورن پاپیکیان وزیر دفاع در ابتدای سال اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم سطح آمادگی رزمی نیروهای ذخیره را افزایش دهیم تا از این منبع به نحو احسن استفاده کنیم». – «الگوی اردوهای آموزشی 25 روزه با وجود خلأهای موجود می توان گفت که موفق شدند».

جلسات آموزشی که از 15 اکتبر شروع می شود، در 20 دسامبر به پایان می رسد. این تمرینات 25 روز طول می کشد.



Source link

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا